۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۴۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم از معماری اسلامی به غربی است

دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم از معماری اسلامی به غربی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم از معماری اسلامی به غربی است، گفت: دشمن به دنبال متلاشی کردن کانون خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه نظام مهندسی، گفت: اسلام بر خلاف دیگر ادیان به علم و تخصص اهمیت زیادی داده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه اسلام به متخصصین علوم دینی مثبت است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، افراد متخصص در علوم مختلف با افراد غیر متخصص، متمایز از یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین با اشاره به ارائه طرح کاهش زمان اخذ پروانه ساختمانی از سوی متخصصین کاشانی گفت: بنیانگذاری هر روشی که بقیه نیز به آن عمل کنند یک سنت حسنه است.

وی کاهش زمان دریافت پروانه ساختمانی را یک سنت حسنه دانست و پیشنهاد کرد از طرح‌های مهندسی خوبی که در شهر‌های دیگر استفاده شده است در شهرستان نیز از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه تبادل علم و دانش و امکانات را یکی از ارکان مدیریت دانست و اظهار داشت: اگر طرح موفقی در یکی از شهر‌های کشور استفاده می‌شود، از این طرح در شهرستان دیگر نیز استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی امتیازگیری مهندسان بر اساس شاخص‌های تعیین شده از جمله ضریب عملکرد مثبت و یا منفی را مورد تأئید دانست و گفت: به بهترین عمکرد باید بهترین امتیاز داده شود و مورد توجه قرار داشته باشد.

وی تثبیت اعتقاد و اعتماد عمومی به جامعه مهندسان و ارتقای این اعتماد را در گرو اجرا شدن ضریب عملکرد دانست و تأکید کرد: قانون سال ۷۵ مجریان ذی صلاح باید اجرا و عدم اجرای آن نیز از سازمان بازرسی سؤال شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه به لزوم توجه به معماری اسلامی در سازه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: معماری خانه‌های مسلمانان باید بر اساس سوره مبارکه کهف ساتر باشد و مهندس معمار، خانه را به گونه‌ای طراحی کند که زن مسلمان هنگام مهمانداری در خانه آسایش داشته باشد.

وی افزود: نخسین باری که معماری خانه‌های اوپن وارد معماری کشور شد حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در رابطه با این نوع سبک زندگی غربی که خانواده‌ها را از درون متلاشی می‌کند هشدار داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ذائقه مردم از معماری اسلامی به معماری غربی است، گفت: دشمن به دنبال متلاشی کردن کانون خانواده‌ها است.

وی گفت: زمانی ناظران و مجریان از کار خود لذت خواهند برد که سازه آن‌ها در حوادث پیش بینی نشده یا آسیب نبیند و یا حداقل آسیب را ببیند، این رضایت شما، پاداش الهی است که با وجدان کاری فعالیت کردید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات