۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۵۴۵
وزیر راه و شهرسازی:

سهم زمین ۴ میلیون مسکن تا پایان شهریور تعیین تکلیف می‌شود

سهم زمین ۴ میلیون مسکن تا پایان شهریور تعیین تکلیف می‌شود
قاسمی گفت: امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن در دست اجرا داریم و برنامه ما این است تا پایان شهریور ماه سهم زمین ۴ میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز  هیأت دولت در جمع خبرنگار در مورد وضعیت ساخت مسکن اظهار داشت: علیرغم اینکه طرح مسکن مهر حدود ۱۰-۱۲ سال طول کشید همچنان ۲۰۰ هزار واحد آن باقی مانده است، این در حالی است که ما کار را تازه شروع کرده‌ایم.

وی افزود: از مهر ماه سال گذشته مرحله‌ شناسایی نیازمندی‌های ساخت مسکن آغاز شد و زیرساخت هایی مثل زمین لازم داشت؛ امروز یک و نیم میلیون واحد مسکن در دست اجرا داریم و برنامه ما این است تا پایان شهریور ماه سهم  زمین ۴ میلیون مسکن نهضت ملی مسکن را تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تامین زمین در ساخت مسکن بسیار مهم است، گفت: کل زمین‌هایی که دولت برای طرح مسکن مهر ارائه کرد، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بود و بقیه متعلق به مردم بود، اما در نهضت ملی مسکن همه زمین‌ها برای دولت است و به صورت مجانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قاسمی خاطر نشان کرد: تهیه ۳ میلیون ۲۰۰ هزار واحد مسکن در این مدت کار بزرگی است؛ این‌ها باید به کمیسیون ماده ۵، شورای برنامه‌ریزی و و شورای عالی شهرسازی می‌رفت.

وی با بیان اینکه ۱ و نیم میلیون واحد در شهرهای بزرگ و کوچک در دست اجرا داریم، گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم، به صورت ویلایی به مردم واگذار کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنا داریم یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به مردم بدهیم و در کنار آن به مردم وام هم بدهیم؛ همچنین در این طرح مردم از مالیات هم معاف هستند و خودشان مسکن می‌سازند و با ایشان قرارداد می‌بندیم که ظرف یک و نیم سال مسکن خود را بسازند.

قاسمی خاطر تصریح کرد: ۳۰۰هزار واحد به صورت خودمالکی که یک قرارداد سه جانبه بین سازنده، بانک و متقاضی است در دست اجرا داریم که به موجب آن بخش‌های خصوصی از ما خدمات می‌گیرند و می‌توانند ملکشان را به صورت آزاد بفروشند تا به عرضه مسکن اضافه شود.

وی افزود: با انبوه سازان هم قراردادهایی داریم که در آن زمین از ما است و موضوع ساخت با خودشان که این مسئله هم در دستور کار است.

ارسال نظرات