۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۷۱۶۵۵۱
حجت الاسلام قربانی خبر داد؛

برگزاری همایش رهروان زینبی در 130 بقعه متبرکه مازندران

برگزاری همایش رهروان زینبی در 130 بقعه متبرکه مازندران
مازندران - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 130 بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری همایش «رهروان زینبی» در 130 بقعه متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: این ویژه برنامه با حضور بانوان در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این که این مراسم عصر امروز برگزار خواهد شد، افزود: قرار است در این تجمع نقش حضرت زینب(س) و دیگر بانوان موثر در قیام حسینی از سوی خطبا و سخنرانان تبیین شود.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: همایش رهروان زینبی در بقاع متبرکه شهرهای استان با حضور مادران شهدا و بانوان ولایی استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، میثاق بانوان ولایی استان با حضرت زینب(س) را یکی از اهداف همایش رهروان زینبی اعلام کرد و گفت: در این مراسم از سخنرانان مطرح استانی و مادران شهدای مدافع حرم بهره‌گیری خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حضرت زینب(س) را پیام آور واقعی دست کربلا معرفی کرد و افزود: بیان نورانی و با اقتدار آن بانوی بزرگوار موجب رسوا شدن دشمنان و بیان حقایق نهضت حسینی شد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که یکی از عوامل اصلی ماندگاری واقعه روز عاشورا بیان دقیق فرموده‌های حضرت زینب (س) از کربلا است، خاطرنشان کرد: امروز نیز وظیفه خطیر تبیین حقایق دین و انقلاب بر عهده کسانی که تریبون های تبلیغی در اختیار دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که اگر تبیین حقایق دشت کربلا از سوی حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) صورت نمی گرفت، واقعه‌ کربلا در همان منطقه باقی می‌ماند، تصریح کرد: جهانی شدن امروز واقعه عاشورا مدیون و مرهون تلاش ها و زحمات حضرت زینب(س) است.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان ولایی در تبیین صحیح حقایق دین و انقلاب در جامعه اسلامی، افزود: این بانوان باید با تأسی از پیام آور دشت کربلا حضرت زینب(س) در جهت بیان حقایق دین و انقلاب در برابر هجمه ها و دروغ پراکنی های دشمنان گام بردارند.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که دشمنان دین و انقلاب از همه ظرفیت ها برای تضعیف دین و ارزش های انقلابی استفاده می کنند، بیان داشت: باید در برابر این هجمه ها، جبهه واحدی تشکیل دهیم و از مبانی دینی و انقلابی خود دفاع و حراست کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات