۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۷۱۶۵۵۴
از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران؛

حجت الاسلام حسینی کارنامی به عنوان امام جمعه موقت ساری منصوب شد

حجت الاسلام حسینی کارنامی به عنوان امام جمعه موقت ساری منصوب شد
مازندران - طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی به عنوان دومین امام جمعه موقت مرکز استان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، طی حکمی از سوی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی به عنوان دومین امام جمعه موقت مرکز استان منصوب شد.

بر اساس این گزارش، در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت جریان انقلابی و جوانگرایی در انتخاب ائمه جمعه، حجت الاسلام سیدحسین حسینی کارنامی از چهره های آشنا حوزوی و دانشگاهی استان از سوی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به عنوان دومین امام جمعه موقت شهرستان ساری منصوب شد.

آشنایی با حجت الاسلام حسینی کارنامی

حجت الاسلام سید حسین حسینی کارنامی در سال 1347 شمسی در یک خانواده مذهبی، اهل علم و ذاکر اهل بیت(ع) و کشاورز در روستای کارنام از بخش چهاردانگه شهرستان ساری به دنیا آمد. به توصیه خانواده در سال 1361 وارد حوزه علمیه ساری شد و پس از یکسال تحصیل مقدمات به حوزه علمیه مشهد مقدس هجرت و تا سال 1368 در آن حوزه مقدس به تحصیل علوم اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام حسینی کارنامی در سال 1367 ملبس به لباس مقدس روحانیت شد و در سال 1368 با مهاجرت به قم دروس سطوح عالی را نزد حضرات آیات اعتمادی و پایانی فراگرفت و سپس به مدت ده سال در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی و وحید خراسانی تلمذ کرد که شفاهی موفق به شش مصاحبه درس خارج فقه و اصول شد.

حجت الاسلام حسینی کارنامی همزمان دومین دوره تخصصی تفسیر و علوم قرآن حوزه علمیه زیر نظر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی را به اتمام رساند و متعاقب آن پایان نامه سطح چهار حوزه را به راهنمایی حضرت استاد حجت الاسلام دکتر محمد باقر سعیدی روشن و مشاوره استاد مرحوم زنده یاد استاد شیخ اکبر ترابی شهرضایی دفاع کرد.

امام جمعه موقت ساری در دوره حدود 16 ساله اقامت در قم، مدتی نیز در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همکاری پژوهشی داشت و در نهایت پس از حدود 25 سال تحصیل، به رغم دلبستگی فراوان به حوزه علمیه قم، در سال 1384 به موطن خویش شهرستان ساری مراجعت کرد و اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندارن و مدرس دروس سطح دو و سه حوزه و استاد راهنما سطح سه و چهار حوزه علمیه قم هست.

بر اساس این گزارش، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مختلف استان مازندران به مدت 12 سال، مسؤول ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مازندران، مسؤول شورای بسیج جامعه پزشکی استان مازندران، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت شهرستان ساری و مدیر هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای ساری از جمله سوابق اجرایی حجت الاسلام حسینی کارنامی است.

همچنین، عضویت در هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از سال 1390 و تدریس دروس معارف اسلامی در گرایش های تفسیر، تاریخ، دانش خانواده و جمعیت، اخالق، تدریس دروس تاریخ پزشکی، روش تفسیر، فقه تحلیلی با موضوع فقه جزا و کیفری، حدود و مجازات اسلامی، قواعد فقه، در مقطع دکتری و ارشد در دانشگاه های علوم پزشکی مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی ساری و دانشگاه مازندران، مشاور مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه با شش پایان نامه دفاع شده، تدریس دروس سطح یک و دو و سه حوزه علمیه در قم و مازندران و استاد راهنما و مشاور پایان نامه سطح 3 و 4 حوزه علمیه قم با راهنمایی 20 پایان نامه دفاع شده از جمله سوابق آموزشی حجت الاسلام حسینی کارنامی است.

بر اساس این گزارش، تالیف 11 کتاب، نگارش بیش از 50 مقاله، چهار طرح پژوهشی، داوری حدود 300 مقاله در مجلات علمی پژوهشی و همایش های علمی؛ عضویت در کمیته علمی بیش از 15 همایش ملی و بین المللی در دانشگاه ها از جمله سوابق پژوهشی امام جمعه موقت ساری است.

گفتنی است؛ نماز جمعه مرکز استان مازندران این هفته نیز به امامت حجت الاسلام حسینی کارنامی اقامه خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات