۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۱۶۶۹۵
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

حرام خواری؛ ابزار شیطان برای انحراف انسان

حرام خواری؛ ابزار شیطان برای انحراف انسان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه از ۱۰ جزء عبادت ۹ جزء آن کسب روزی حلال است، گفت: یکی از ابزار‌های شیطان برای انحراف انسان لقمه حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه امر به معروف اصناف شهرستان کاشان، گفت: از ۱۰ جزء عبادت ۹ جزء کسب روزی حلال است.

وی کسب و کار و کسب روزی حلال برای خانواده را عبادت دانست و افزود: شیطان از خداوند عمرطولانی برای منحرف کردن انسان درخواست کرد و قسم خورد تا عمر دارد انسان را وسوسه و منحرف کند و یکی از وسوسه‌های شیطان در کسب و کار کم فروشی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: شیطان علم عجیبی دارد و اطلاع دارد به انتهای عمر خود رسیده است، از این رو تمام تلاش خود را برای انحراف انسان به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه امام زمان هنگام ظهور شیطان را پشت مسجد کوفه برده و گردن شیطان را می‌زند و گفت: یکی از ابزار‌های شیطان برای انحراف انسان لقمه حرام است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه روز عاشورا هنگامی امام حسین (ع) سخنرانی می‌کرد کفار شادی می‌کردند تا صحبت‌های امام معصوم را قطع کنند، افزود: امام حسین (ع) در علت یابی این اقدام کفارمی فرماید، شکم آن‌ها از حرام پر شده است.

وی با اشاره به اینکه حرام در اصناف اقسام و انواع فروانی دارد یکی از حرام‌های اصناف را کم فروشی دانست و گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر هیچگاه مانع کسب حلال اصناف نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: فعالیت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در اصناف برای این است که اجازه ندهند حرام وارد کسب و کار اصناف انجام نشود.

به گفته وی اصناف نباید تصور کنند اگر مشتری بدحجاب و بی حجاب را امر به معروف و نهی از منکر کنند سبب کاهش فروش و کسادی کسب و کار آن‌ها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه اصناف باید مراقب مرتکب حرام در کسب و کار نشوند نشوند، افزود: اگر اصناف در مواجه با منکر شخصا اقدام نمی‌کنند به ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر اطلاع رسانی کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات