۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۱۶۸۹۲

جهاد اسلامی؛ حزب‌اللهِ دوم در کرانه باختری

جهاد اسلامی؛ حزب‌اللهِ دوم در کرانه باختری
تحلیلگر امور عربی در رادیو رژیم صهیونیستی گفت، جهاد اسلامی بر روی راهبرد جدیدی برای تمرکز در کرانه باختری متمرکز شده تا درست به نسخه‌ای مشابه حزب‌الله لبنان تبدیل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علیرغم تبلیغاتی که رژیم صهیونیستی پس از جنگ سه روزه اخیر علیه نوار غزه برای خود می‌کند و مدعی وارد کردن ضربه به مقاومت فلسطین بویژه جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌شود اما عملیات استشهادی بامداد امروز (یکشنبه) در قدس اشغالی(+) برای کنار زدن این روایت اسرائیلی کافی بود ومقاومت بار دیگر تاکید کرد که جنگ را نمی‌بازد.

در همین ارتباط «جکی هوگی» تحلیلگر امور عربی در رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی در روزنامه «معاریو» نوشت، محبوبیت جهاد اسلامی پس از جنگ اخیر غزه بیشتر شد و این جنبش برنامه‌های بلند مدت نه تنها در غزه بلکه اساسا در خارج از غزه دارد.

وی افزود، جهاد اسلامی علیرغم آنکه ضرباتی از رژیم اشغالر دریافت کرد موفق به شلیک مداوم و بدون توقف راکت به سمت فلسطین اشغالی شد شد و این وضعیت باعث شد میلیون‌های اسرائیلی در پناهگاه باقی بمانند. محبوبیت جهاد اسلامی در نوار غزه و خارج آن و حتی در یافا و داخل «خط سبز» بیشتر شد و «شهروندان عرب» (فلسطینی‌هایی ساکن در فلسطین اشغالی) فریادهایی در حمایت از جهاد اسلامی سر دادند.

هوگی ادامه داد، جهاد اسلامی اخیرا بر روی راهبرد جدیدی مبنی بر تمرکز و استقرار در کرانه باختری برای یک هدف طولانی مدت متمرکز شده است تا طی سال‌های آینده به دشمن سرسخت رژیم اسرائیل در نزدیکی آن و درست به نسخه‌ای مشابه حزب‌الله در لبنان تبدیل شود.

وی افزود، جهاداسلامی به منظور تحقق این هدف به تجمیع اعضای خود در کرانه باختری اقدام کرده و گروه‌های مسلح دیگر از جمله «کتائب شهداء الاقصی» (شاخه نظامی فتح) را در شهرهای نابلس و جنین به آن افزوده و در راستای توسعه مقاومت در دیگر شهرهای کرانه باختری کار می‌کند. همه اینها به دستور فرماندهی جهاد اسلامی در بیروت و «حمایت کامل ایران» انجام می‌شود و این ناگهانی نیست که جهاد اسلامی نام عملیات سه روزه اخیر در غزه را «توحید الساحات» (وحدت میادین) نامید؛ منظورش این بود غزه از کرانه باختری حمایت می‌کند و کرانه باختری از غزه.

هوگی در پایان یادداشت خود تأکید کرد، اگرچه حمله سه روزه به غزه تمام شد اما درگیری روزانه میان ارتش رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری ادامه پیدا خواهد کرد.

در همین رابطه، داوود شهاب مسئول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیشب تأکید کرد که اگر اسیر فلسطینی که اعتصاب غذا کرده ، به شهادت برسد، جنگ علیه صهیونیستها دوباره آغاز خواهد شد./۹۸۸/

ارسال نظرات