۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۷۱۶۹۱۹
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است

قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است و خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم روز خبرنگار در بوشهر اظهار کرد: حادثه کربلا یک خبر بود که به عنوان تاثیرگذارترین خبر تاریخ شناخته می‌شود و امروز آوازه آن در همه جای جهان شنیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حوادث و برنامه‌های مختلف به‌رغم تلاش‌ فراوان خبرنگاران، کمتر به آنها توجه می‌شود و لازم است که نگاه بهتری به این قشر تلاشگر شود، گفت: بشر سخت به خبر نیاز دارد و رابطه خبر و بشر ناگسستنی بوده همچنین وجود انسان با خبر عجین شده و نقش خبرنگاران در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خبرنگاران بیش از موشک و بمب تأثیر دارند، بیان کرد: خبرنگاران با تولید و انتشار خبر می‌توانند شرایط جامعه را عوض کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمن با تحریم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دنبال تأثیرگذاری بر شناخت ادراکی ما است، تاکید کرد: دشمن می‌خواهد با اقدامات رسانه‌ای بر روی نسل آینده تأثیر بگذارد، خبرنگاران از میان هزاران خبر تعدادی را گلچین و در جامعه منتشر می‌کنند که می‌تواند موضوعی را بزرگ کرده و موضوعی را بی‌اهمیت کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید محتوای خبری را محکم، استوار و بدون سستی به جامعه ارائه کنند، گفت: خبرها باید به گونه‌ای تنظیم شود که مورد اعتماد مخاطب قرار بگیرد و مثل فضای مجازی نباشد که بخش زیادی از مطالب بدون سند و اعتبار در آن منتشر می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه بخش زیادی از التهاب‌های جامعه با برخی از خبرهای نادرست ایجاد می‌شود، ابراز کرد: سیاه‌نمایی مطلق و سفیدنمایی مطلق در رسانه جایگاهی ندارد و باید واقعیت‌ها نوشته شود همچنین انتظار است که حقیقت بیان و نقدهای منصفانه همراه با راهکار ارائه شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه خبر مانند یک بمب در هر جامعه اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: بمب به معنای این است که دل مردم را دچار اضطراب و دلهره کرده و افکار مردم را پریشان کرده و حقیقت را وارونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه خبرنگار باید مورد وثوق و اطمینان باشد، تصریح کرد: خبرنگاران علاوه بر ابزاری که برای فعالیت رسانه‌ای مورد نیاز است، باید تعهد و تخصص داشته باشند و دارای خلاقیت و نوآوری در عرصه تولید و انتشار خبر باشند ضمن اینکه بیان صادقانه اخبار و انتشار اخبار مستند دارای اهمیت بالایی است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: خبرنگاران برای معرفی متخلفی به جامعه باید حرمت انسانی او را حفظ کنند و اگر حرمت افراد را حفظ نکنند در روز قیامت باید پاسخگو باشند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: قلم خبرنگار در جنگ نرم و دفاع رسانه‌ای نقش آفرین است و خبرنگار باید مراقب باشد که در جبهه دشمن بازی نکند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهد.

وی با بیان اینکه خروجی کار خبرنگاران باید خدمت به این کشور، نظام، انقلاب و مردم باشد، اضافه کرد: خبرنگاران باید امیدآفرین باشند و مسؤولان نیز باید حمایت لازم را از خبرنگاران داشته باشند و به عنوان دیده‌بان بیدار جامعه دیده شوند.

ارسال نظرات