۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۷۰۴۱
آیت الله موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با رسا:

سطح زندگی ائمه جمعه باید در حد عموم مردم باشد

سطح زندگی ائمه جمعه باید در حد عموم مردم باشد
نماینده خبرگان رهبری خواستار تقویت ارتباط صمیمی روحانیون و ائمه جمعه با مردم شد و گفت: باید زندگی و مسائل مالی ائمه جمعه در حد عموم مردم باشد.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین توصیه های رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه پرداخت و گفت: دیدار حضرت آیت الله خامنه ای با ائمه جمعه سراسر کشور از مسائل ضروری نظام اسلامی بوده که ایشان در این دیدار بر اهمیت مردمی بودن روحانیون به ویژه ائمه جمعه تأکید کردند.

آیت الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: از قدیم تا کنون همواره قشر روحانیت همراه مردم بوده و اقشار مختلف روحانیون را محرم اسرار خودشان می دانند، بسیاری از مردم برای محاسبه خمس اموال خود، نوشتن وصیت، بیان احکام تکلیف، احکام حج، عقد ازدواج و طلاق به روحانیون مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه باید ارتباط صمیمی روحانیت و ائمه جمعه با مردم روز به روز افزایش یابد، گفت: میان مردم و ائمه جمعه که برخی از آنها نماینده ولی فقیه در استان خود نیز هستند، نباید فاصله بیفتد و باید این ارتباط مردمی ائمه جمعه تقویت شود.

زندگی و مسائل مالی ائمه جمعه در حد عموم مردم باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زندگی و مسائل مالی ائمه جمعه در حد عموم مردم باشد، اظهار کرد: بهتر است که ائمه جمعه زهد و تقوا را در حد اعلا مراعات کنند و خانه و ماشین آنها از عموم مردم پایین تر باشد و همچنین آنها باید از خرید جهیزیه های سنگین و رفتن به سفرهای متعدد حج و کربلا پرهیز کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه امام راحل زهد و تقوا را در حد اعلا مراعات می کردند، افزود: ایشان به مدت یازده سال امامت امت را برعهده داشتند و در حالی که تمام امکانات مملکت در اختیار ایشان بود، اما حسینیه جماران محل ملاقات ایشان با مردم بود و همچنین خانه شخصی امام خمینی(ره) از خانه عموم مردم پایین تر بود و ایشان در این مدت حتی یک سفر زیارتی مشهد نرفتند.

وی با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ورود ائمه جمعه در فعالیت های اقتصادی، تصریح کرد: برخی ائمه جمعه در فعالیت های اقتصادی ورود پیدا کردند تا به منابع مالی به نفع مستضعفین دست پیدا کنند، اما گاهی اوقات این گونه فعالیت ها به سرانجام نرسیده یا اینکه کارهای اقتصادی آنها نتیجه عکس داده و با شکست مواجه شده است، بنابراین رهبر معظم انقلاب با توجه به تمام جوانب این مساله ورود ائمه جمعه به فعالیت های اقتصادی را منع کردند.

رفتار روحانیون و ائمه جمعه زیر ذره بین مردم قرار دارد

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه رفتار روحانیون و ائمه جمعه زیر ذره بین مردم قرار دارد، خاطر نشان کرد: زمانی که ائمه جمعه میان مردم حضور فعالی داشته باشند و مردم نیز ساده زیستی، خدمت به شهرستان و مردم و انقلابی بودن ائمه جمعه را مشاهده کنند رغبت و انگیزه بیشتری برای حضور در نماز جمعه پیدا خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: به هر میزان ائمه جمعه ساده زیستی، زهد و تقوا را مراعات کنند به نفع دین و نظام خواهد بود، اما اگر آنها به خرج های غیر متعارف در زندگی روی بیاورند سبب بدبینی مردم به دین، روحانیت و مسایل سیاسی خواهد شد.

ارسال نظرات