۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۲۴۶
امام جمعه شاهین شهر مطرح کرد؛

کاهش ۱۷ درصدی آمار طلاق در شاهین‌شهر با تلاش کارشناسان حوزوی

کاهش ۱۷ درصدی آمار طلاق در شاهین‌شهر با تلاش کارشناسان حوزوی
اصفهان- حجت الاسلام هاشمی گفت: کاشان به دلیل ظرفیت‌های بالای علمی و حوزوی به لحاظ کمی و کیفی می‌تواند در حوزه خانواده و پیشگیری از طلاق به موفقیت‌های بزرگی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام قاسم هاشمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی با موضوع «طلاق» که در سالن کنفراس فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: دغدغه کاهش آمار طلاق و خانواده بین مسؤولان شاهین شهر از سال‌ها پیش به صورت یک موضوع فراگیر و گفتمان درآمده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی طلاق سال ۹۸ در شاهین شهر، افزود: سال ۹۸ در حالیکه از هر ۱۰۰ ازدواج در شاهین شهر ۷۰ ازدواج به طلاق منجر می‌شد همه مسؤولان این شهرستان برای کاهش آمار نگران کننده طلاق بسیج شدند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: برای کاهش طلاق در شاهین شهر برخی موانع قانونی وجود داشت که نیاز به هم افزایی‌هایی بیشتر مسؤولان شهرستان داشت.

وی به امضای تفاهم نامه با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای اعزام مبلغان و کارشناسان دینی به شاهین شهر اشاره کرد و گفت: با حضور اساتید مجرب حوزه خانواده و ورود آن‌ها به پرونده‌های طلاق ۱۷ درصد طلاق در شاهین شهر کاهش یافت.

به گفته وی این کارشناسان به مدت دو روز در هفته به شاهین شهر اعزام می‌شدند و صبح‌ها پرونده‌های طلاق را بررسی و بعد از ظهر‌ها جلسات تربیت مربی خانواده را برعهده داشتند.

امام جمعه شاهین شهر یادآور شد: طی مدت حدود ۸ ماه حضور اساتید مجرب حوزه خانواده در شاهین شهر نزدیک به ۴۰ مربی خانواده آموزش دیدند و در مرکز مشاوره دفتر امام جمعه شاهین شهر و مرکز نماد مهر مشغول به فعالیت شدند.

وی ادامه داد: مربیان آموزش دیده با وجود اینکه مشاور رسمی و درجه یک نیستند، اما در اصول مشاوره و ارتباط گیری تبحر بالایی دارند و کارنامه‌های آن‌ها طی این مدت کوتاه بیانگر توانمندی و موفقیت آن‌ها است.

به گفته وی هم افزایی و اتحاد بین مسؤولان شهرستان شاهین شهر و فعالیت خالصانه آن‌ها در این عرصه می‌تواند دستاورد‌های خوبی را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: شهرستان کاشان به دلیل ظرفیت‌های بالای علمی و حوزوی به لحاظ کمی و کیفی می‌تواند درحوزه خانواده و پیشگیری از طلاق به موفقیت‌های بزرگی برسد.

وی تأکید کرد: اگر ادارات شهرستان مانع اجرای کار و سد راه فعالیت‌های مشاوران دینی در عرصه مداخلات دینی و پرونده‌های طلاق نشوند، کاهش آمار طلاق را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه شاهین شهر نسخه‌های جوامع غربی برای حوزه فرهنگ دینی ایران را موفقیت آمیز ندانست و افزود: ما برای رفع مشکلات و چالش‌های خود باید از نسخه‌های مذهبی و دینی در اختیارمان در این حوزه استفاده کنیم.

لازم به ذکر است حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شاهین شهر به دعوت حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه درمنطقه کاشان برای استفاده از تجربیات و طرح‌های موفق ایشان در امر کاهش طلاق در شهرستان شاهین شهر به کاشان دعوت تا از تجربیات امام جمعه شاهین شهر در امر کاهش طلاق در کاشان استفاده شود.

شایان ذکر است، در این نشست که با حضور مقات قضائی و انتظامی، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، امور بانوان فرمانداری، بهزیستی، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه کاشان در سالن کنفرانس فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، قرارگاه کاهش طلاق در کاشان با عنوان «قرارگاه مددکاری اسلامی» با مسؤولیت فرمانداری ویژه کاشان، مرکز مشاوره حوزه علمیه در کاشان به عنوان متولی طرح و گروه حامی به عنوان پیگیری کننده و مجری این طرح در کاشان مصوب شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات