۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۷۱۷۲۵۳
مرتضوی:

دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به‌زودی آغاز می‌شود

دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به‌زودی آغاز می‌شود
معاون اجرایی رییس‌ جمهور از شروع دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی پس از ارزیابی سفرهای دور اول خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: آقای رئیس جمهور در بازه زمانی کمتر از یک سال 31 سفر استانی و هفت سفر موضوعیِ داخلی داشتند که نتیجه این سفرها 900 مصوبه است که حدود 5002 طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه منابع خوبی از محلی منابع عمومی دولت، دستگاه‌های اجرایی، ماده 56 و تهاتر نفت پیش بینی شده است، افزود: اگر بخواهیم توضیحاتی در مورد عملکرد مطرح کنم باید بگویم در حوزه تامین منابع عمومی در 17 سفر اول تقریبا تمامی تعهدات دولت عملی شده اند.

مرتضوی گفت: در مورد 14 سفری که از فروردین به بعد انجام شده به خاطر این که در دو، سه ماه اول سال تلاش زیادی برای جبران بدهی های گذشته انجام شد. در مرداد امسال 16 هزار میلیارد تومان باید بابت اوراق منتشر شده خزانه در سنوات گذشته پرداخت کند. در این ماه حدود 12 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی صورت تزریق شده است.

وی افزود: تا پایان ماه هم پرداخت مناسبی خواهیم داشت که انشاالله اگر پرداخت دومی که وعده داده شده است صورت بگیرد دقیقا بیشتر از تعهداتمان از محل منابع عمومی عملیات انجام داده ایم، منابع تزریق کردیم و مجوزهای خوبی هم در خصوص تهاتر نفت و ماده 56 گرفته شده که جزئیات آن را در جلسه دیگری که با اصحاب رسانه داریم حتما ارائه خواهیم کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مصوبات سفرهای استانی در بازه زمانی 4 ساله هستند باید مصوبات را با سال تطبیق دهیم. از حیث تامین منابع از محل منابع عمومی (یعنی آنچیزی که دولت و سازمان برنامه و بودجه تصویب کرده اند) در سال 1400 بالغ بر 100 درصد عملیاتی شد. در سه، چهار ماه اول سال بالغ بر 12 هزار و پانصد میلیارد تومان پرداخت کردیم برنامه ریزی برای تخصیص بعدی هم داریم، که اگر این اتفاق رخ دهد از محل منابع عمومی به حد مطلوب تخصیص خواهیم رسید.

وی در مورد دور دوم سفرها گفت: تیمی در حوزه معاونت اجرایی تشکیل شده است که سفرهای دور اول را ارزیابی می کند پس از ارزیابیِ سفرهای دور اول، برای سفرهای دور دوم رئیس جمهور پس از تنفس؛ با تامین منابع، پیگیری مصوبات دور اول، با رفع مشکلات با نگاه به اجرای مصوبات و نظارت میدانی شروع خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تشریح کرد: علاوه بر مصوباتی که بالغ بر 900 فقره است تعداد قابل توجهی دستور توسط رئیس جمهور صادر شده است که با قوت پیگیری می‌شود. عمده دستورات حل شده است و بخشی در دست اجرا و بخشی هم در حال پیگیری برای عملیاتی شدن است.

مرتضوی در مورد اینکه آیا در سفرهای دور دوم مصوباتی هم خواهیم داشت یا خیر افزود: حتما مصوباتی خواهیم داشت ولی اولویت با اجرای مصوبات قبلی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در مورد تعداد نامه هایی که به رئیس جهور داده اند حتما اطلاع‌رسانی خواهد شد که در خواست‌های مردم چه بوده است، چه تعدادی از این درخواست‌ها با پاسخ مواجه شده اند و چه تعدادی به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده شده اند.

ارسال نظرات