۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۷۵۹

تشکیل کمیته عالی امنیتی برای تامین مراسم اربعین در عراق

تشکیل کمیته عالی امنیتی برای تامین مراسم اربعین در عراق
قیس المحمداوی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از تشکیل یک کمیته عالی امنیتی برای تامین مراسم اربعین در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، یک منبع امنیتی عراقی امروز سه شنبه از حمله داعش به روستایی از توابع ناحیه «الریاض» در غرب کرکوک خبر داد.

این منبع بیان کرد: عناصر داعش شب گذشته به یک روستا که مرکز دیده بانی پلیس عراق در آن قرار داشت، حمله کردند که نیروهای امنیتی موفق به دفع این حمله شدند.

بر اثر این حمله دو نفر کشته شدند که یکی از آنها نیروی امنیتی است.

همچنین یک منبع امنیتی در دیالی عراق هم از انهدام مواضع بقایای داعشی ها در اطراف ناحیه «جلولاء» در شمال شرق این استان خبر دادند.

این منبع امنیتی اعلام کرد که توپخانه تیپ 52 ارتش عراق، اهداف داعشی را در اطراف جلولاء زیر آتش قرار داد و آنها را منهدم کرد. این حملات به دنبال اطلاعات امنیتی رخ داد.

دفع حمله داعش در دیالی

از سوی دیگر حشد شعبی عراق حمله داعش به یکی از پست های امنیتی خود در شمال شرق بعقوبه در مرکز دیالی را دفع کرد.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اعلام کرد که نیروهای تیپ 62 حشد شعبی موفق به دفع حمله تروریستهای داعش به یکی از پست های امنیتی در «المقدادیه» شدند.

از سوی دیگر دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری 5 تروریست در استان های بغداد و الانبار خبر داد.

به گزارش بغداد الیوم، این عملیات به دستور «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، سلسله عملیات ویژه ای علیه عناصر موثر گروه تروریستی داعش انجام شد.

عملیات مذکور بنا بر داده های اطلاعاتی دقیق توسط دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در استان بغداد و الانبار انجام و به دستگیری 5 تروریست از جمله یکی از عناصر عضو گیری و گسترش افکار افراطی منجر شد.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با عملیات ویژه خود به مبارزه با عناصر تروریستی ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم این کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد، اما عناصر باقی‌مانده داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح‌الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

تشکیل کمیته عالی امنیتی برای تامین مراسم اربعین

سپهبد «قیس المحمداوی»، جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از تشکیل یک کمیته عالی امنیتی برای تامین مراسم اربعین در این کشور خبر داد. وی تاکید کرد که ریاست آن بر عهده وزیر کشور خواهد بود.

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد: تصمیم گرفته شد که یک کمیته عالی به ریاست «عثمان الغانمی»، وزیر کشور و عضویت من برای تدوین طرح ها و بررسی آنها با ادارات استان های پذیرای زائران و میهمانان و استان های محل تردد زائران و همچنین برای کار مشترک با گذرگاه های مرزی جهت استقبال از زائران و تامین همه مراسم اربعین تشکیل شود.

جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق همچنین بر لزوم رسیدگی به مهم ترین نیازهای یگان های نظامی در منطقه فعالیت فرماندهی عملیات سومر (استان های همجوار ذی قار، میسان و المثنی در جنوب و جنوب شرق عراق) و وجود روحیه تیمی میان نیروهای ارتش و پلیس این کشور به ویژه در آستانه مراسم میلیونی اربعین امام حسین (ع) تاکید کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات