۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۸۷۸
سخنگوی دولت مطرح کرد؛

شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان

شمارش معکوس برای حل مشکل آب همدان
بهادری جهرمی گفت: حل مشکل آب همدان به شمارش معکوس رسیده و دولت تلاش می کند مشکل کمبود آب را حل کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت امروز چهارشنبه 2 مرداد ضمن تبریک روز پزشک گفت: گزارش های متعددی از موضوعات جاری کشور  در جلسه امروز مطرح شد و مصوباتی هم داشتیم.

وی افزود: گزارش وزیر آموزش و پرورش و خبر حدود سه برابری شدن مدال طلای نوجوان در مسابقات المپیاد جهانی هم در جلسه امروز مطرح شد؛ سال گذشته 7 مدال طلای جهانی کسب کردیم و امسال تعداد مدال های طلای جهانی به عدد 20 رسید که خبر بسیار خوبی بود. دولت هم اعتقاد دارد باید قدر جوانان نخبه این سرزمین دانسته شود و حمایت های حداکثری برای بهره برداری از این ظرفیت ها صورت بگیرد.

بهادری جهرمی تشریح کرد: روز گذشته هیات امنای بنیاد ملی نخبگان پس از 11 سال به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و در مسیر حمایت از نخبگان جوان ایرانی، تشکیل این جلسات و انجام تدابیر فرابخشی به منظور بهره برداری از همه ظرفیت های کشور در جهت حمایت از جوانان نخبه است.

وی تصریح کرد: وزیر نیرو گزارشی از تلاش ها و کار شبانه روزی مجوعه وزارت نیرو  به منظور حل مشکل آب رسانی در شهرکرد و استان همدان به تفصیل ارائه کردند. بیش از  15 سال مشکل آب در همدان پیشرفت قابل قبولی نداشته است. با تلاش شبانه روزی 3 شیفت کار با سرعت بسیار خوبی پیش می رود و باید منتظر شمارش معکوس برای حل این مشکل چندین ساله  آب همدان باشیم،‌ دولت تمام تلاشش را برای حل مشکل کمبود آب در این استان صرف می کند و از مردم به خاطر کوتاهی های چندین ساله و مشکل در آب رسانی به ویژه مشکلات ناشی از خشکسالی در سال‌های اخیر عذرخواهی می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر این طرح تکمیل شود.

سخنگوی دولت افزود: آب  شهرکرد با سرعت جهادی تامین شده است. 22 استان کشور درگیر مشکل سیلاب شدند که بسیاری از این موارد مشکلاتی را در فرایند تامین آب ایجاد کرد که یکی از مصادیق جدی آن شهرکرد بود که منبع تامین آب را دچار آسیب جدی کرده بود اما با تلاش جهادی که در وزارت نیرو صورت گرفت در عموم استان ها مشکلی در تامین آب شرب ایجاد نشد، با این وجود در برخی از نقاط به طور ویژه شهرکرد شرایط به گونه ای بود که آب بسیار آلوده شده بود و باید راهکار جایگزین موقتی برای آن اندیشید می شد که ظرف 48 ساعت اقدام جهادی انجام شد که با همین سرعت برای حل مشکل آب همدان هم اقدامات در حال انجام است.

وی تشریح کرد: دولت با ترخیص مقوای وارداتی برای تولید کتاب های درسی با تعرفه 5 درصد موافقت کرد تا حمایتی کند از کاهش هزینه تمام شده منابع درسی. الحمدلله امسال بخش بسیار مهمی از حرکت دولت به سمت خود کفایی تامین کاغذ به ویژه در حوزه چاپ کتب درسی محقق شد. مطابق گزارشی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش داشتند تقریبا 50 درصد منابع کاغذ کتاب های درسی از داخل کشور تامین شده است و با برنامه ریزی های صورت گرفته امید می رود در سال بعدی بتوانیم موفقیت بسیار بزرگتری در تامین داخلی کتب درسی داشته باشیم.

بهادری جهرمی گفت: فعلا این موفقیت با بهره برداری از همین ظرفیت های موجودی بوده است که متاسفانه با کوتاهی و عدم توجه به توان داخلی مغفول واقع شده بود البته در کنار حرکت به سمت خودکفایی بحث تخصیص ارز برای حل کوتاه مدت مشکل کاغذ هم در دستور کار دولت بوده است.

سخنگوی دولت افزود: در راستای سرعت بخشی و تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دولت با اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال 1401 موافقت کرد که به سقف دو میلیارد ریال افزایش پیدا کند و منابع آن نیز پیش بینی شد.

وی ادامه داد: لایحه‌ای که به قید دو فوریت مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو در دستور کار هیات دولت قرار گرفته بود با موافقت دولت برای مجلس ارسال شود. رویه نادرستی که وجود داشت این بود که دو موضوع درستی که باهم ارتباطی نداشتند، یعنی تولید داخل در حوزه موتور سیکلت و خودرو و اسقاط خودرو و موتور سیکلت های فرسوده به یکدیگر پیوند زده شدند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: هردو موضوع ضروری هستند و باید پیگیری شوند ولی ارتباط دادن این دو و معطل نگه داشتن یکی  به دیگری مسیر درستی نیست دولت سعی می کند علاوه  بر اصرار بر پیشبرد هردو مسیر آنها را با هو پیوند نزنیم و برای تامین منابع هردو را پیش ببریم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: به همین دلیل در حوزه مصوبه شماره گذاری موتور سیکلت و خودروهای دیزلی هم همزمان با ارسال این لایحه دوفوریتی مصوبه ای را به تصویب هیات وزیران رسید تا این مسیر به مدار صحیح خودش برگردد.

ارسال نظرات