۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۷۹۱۴
عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی مطرح کرد؛

رویش های انقلابی کوشا و دغدغه مند، داوطلب حضور در دانشگاه رضوی

رویش های انقلابی کوشا و دغدغه مند، داوطلب حضور در دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - مهربانی فر داوطلبین حضور یافته در مصاحبه ورودی دانشگاه رضوی را افرادی دغدغه مند و کوشا و نیز رویش های جدید انقلابی دانست.

دکتر مهربانی فر، استاد گروه علوم اجتماعی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، در حاشیه برگزاری مصاحبه های داوطلبین پذیرش شده در آزمون ورودی این نهاد علمی و فرهنگی بیان داشت: الحمدلله عزیزان در گزینش نسبت به سال های گذشته دقت بیشتری روی ملاک های ارزیابی داشتند یعنی نسبت به دو سال قبل که بنده در این مورد فعالیت داشتم و سقف نمراتی که ثبت شده افرادی دغدغه مند تر و با شناخت بیشتری نسبت به حوزه مطالعاتی که در آن می خواهند وارد شوند در این مصاحبه ها حضور داشتند.

مهربانی فر گفت: شکر خدا برخی از داوطلبین در آزمون ورودی درصدهای بالاتری داشتند و همچنین از جایی که می خواهند در آن تحصیل کنند شناخت بیشتری داشتند.

وی افزود: در بحث مصاحبه های تخصصی و عمومی در مقطع کارشناسی، داوطلبان دیپلم و طلبه که در مصاحبه های دانشگاه امسال حاضر شدند علی رغم تصوری که در جامعه ما نسبت به دهه۸۰ در مقایسه با نسل‌های دهه اول و دوم  انقلاب یا دانشجویان دهه ۷۰ یا۶۰ بودند در کوشایی و دغدغه داشتن قابل توجه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی گفت: تصور قالب این است که مثلاً دانشجویان اولیه خیلی کوشاتر و فعال تر و خیلی دغدغه مند تر بودند، اما اکنون مشاهده می کنیم که در حقیقت طبق فرمایشات حضرت آقا با یک سری رویش های جدیدی روبرو هستیم که عملا شاید در محاسبات خیلی از مسئولین ما نباشد.

وی ادامه داد: یعنی این افراد رویش های جدید انقلاب هستند که با وجود فاصله زمانی از ابتدای انقلاب و تصور اینکه نسل فضای مجازی و سطحی هستند که عمدتا با امور روزمره مقطعی و گذرا و بدون جدیت با شوخی گرفتن همه چیز بیشتر اموراتشان می گذرد اما خلاف این تصور، را در مصاحبه های داوطلب حضور در دانشگاه رضوی مشاهده می کنیم.

مهربانی فر بیان داشت: در واقع امر داوطلبین خوبی در میان این طیف از افراد در جامعه دیدم که تصور رویه ها یا رفتارهای نابهنجاری از آنها می شود اما در حقیقت رویش های انقلابی و کوشا و فعال و دغدغه مند به شمار می روند که با توجه به مهیا بودن زمینه پیشرفت علمی فرهنگی در این دانشگاه، به موفقیت خواهند رسید.

وی با ابراز تاسف از عدم دقت به ظرفیت ها و پتانسیل این نسل در سیاست های فرهنگی از سوی مسؤولان، هجمه های فرهنگی و رسانه های دشمن، تصویر سازی منفی از انقلاب و وجود مشکلات مختلف در سطح جامعه، وجود افراد با شناخت و دارای دغدغه و آماده برای فعالیت را ارزشمند دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: در همین فضایی که بیان شد افرادی تربیت شدند که واقعا خالص هستند و این امید بخش است و این نقطه امید برای این دانشگاه و هم برای مجموعه های علمی و فرهنگی دیگر فراتر از این دانشگاه خواهد بود که در واقع روی این افراد سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: امید است با نسل های پخته و کار آمدی در عرصه کنشگری در فضای انقلاب اسلامی روبرو باشیم افرادی دغدغه مند، توانمند و مستعد که ان شالله وارد دانشگاه شده و برای آستان قدس، شهر مشهد و هم در حل مسائل کشور و جامعه ایران اسلامی مثمر ثمر باشند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات