۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۷۱۸۰۰۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

نسخه اقتصادی امروز ما ترکیبی از اسلام و آموزه‌های غربی است

نسخه اقتصادی امروز ما ترکیبی از اسلام و آموزه‌های غربی است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: نسخه اقتصادی امروز ما ترکیبی از اسلام و آموزه‌های غرب است، همان غربی که امروز به نظریات خود نیز خدشه وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با تبریک هفته دولت، گفت: حضور مسؤولان در نماز جمعه و تشکیل میز خدمت در نماز‌های جمعه و پاسخگویی به مطالبات مردمی و پیگیری مطالبات مردمی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تمام توان خود را برای شکست جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت، اما هیچ غلطی نتوانست انجام دهد و شکست خورد.

به گفته وی امروز نیز دشمن دست از دشمنی و توطئه خود علیه نظام اسلامی ایران دست برنداشته است، اما انقلاب اسلامی که نعمت رهبر معظم انقلاب برخوردار است و نه تنها برای داخل کشور  ایده دارد بلکه براب دنیا ایده پردازی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: امروز ابر قدرتی همچون روسیه از فرامین رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کند و دستاورد‌های آن را نیز اعلام می‌کند و این در حالی است که در داخل کشور برخی مسؤولان دولت‌های سابق در مقابل مطالب انقلابی رهبر معظم انقلاب بلافاصله مطلب انحرافی مطرح کردند.

وی ادامه داد: اگر امروز از هیچ نعمتی برخوردار نباشیم، اما همین که رئیس جمهو مطیع اوامر رهبر معظم انقلاب است به لحاظ معنوی برای ما نعمت بزرگی است.


نماینده ولی فقیه در کاشان اطاعت از امام مسلمین را از مصادیق ذکر دانست و اظهارداشت: اگر رئیس جمهور نسبت به فرامین رهبر معظم انقلاب بی توجه باشد اعراض از ذکر خدا است و عواقب آن دامنگیر همه مردم کشور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مسؤولی که علیرغم تذکر رهبری مبنی بر اتمام مسکن مهر، اما به دلیل مخالفت با مسکن مهر در پایان مسؤولیت خود اعلام می‌کند بزرگترین افتخارش این است که یک ریال برای مسکن مهر هزینه نکردم این بی توجهی به فرامین رهبری افتخار نیست، ننگ در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه سفر اربعین حسینی را یک نمونه برخورد مردم در عصر ظهور دانست و افزود: مردم عراق یازده ماه فعالیت می‌کنند تا بتوانند از پس انداز آن ۲۰ روز از زائرین اربعین حسینی پذیرایی کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این فرمایش رهبرمعظم انقلاب که اگر ظرفیت‌های کشور‌های اسلامی جمع شود اقتدار جوامع اسلامی به دنیا نشان داده خواهد شد، گفت: راهپیمایی اربعین حسینی می‌تواند ظرفیت عظیمی برای تحقق اتحاد جوامع اسلامی در دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی حتی توان سفر زمینی به اربعین حسینی را ندارند، اظهارداشت: ستاد نماز جمعه کمک‌های مردمی را برای اعزام زائران اربعین حسینی جمع آوری می‌کند.

به گفته وی هرگام زائران اربعین حسینی در کربلا معلی ثواب یکصد حج را دارد، خیرین با کمک‌های خود می‌توانند در ثواب عظیم  یک گام زائران اربعین حسینی شریک باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی درادامه به بانکداری اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید، اگر توصیه اسلام دقیقا عمل می‌شد وضعیت ما از وضعیت امروز بهتر بود.

به گفته وی نسخه اقتصادی امروز ما ترکیبی از اسلام و آموزه‌های غرب است، همان غربی که امروز به نظریات خود نیز خدشه وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ارائه تسهیلات بانکی برای ازدواج و فرزندآوری را قابل تقدیر دانست و با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که امروز فرزندآوری جهاد است، تأکید کرد: اهمیت ارائه تسهیلات بانکی فرزندآوری کمتر از ارائه تسهیلات اقتصادی نیست.

به گفته وی براساس آمار سازمان ملل رشد جمعیت در ایران با شرایط فعلی، سبب خواهد شد تا طی ۸۰ سال آینده جمعیت ایران به ۱۹ میلیون نفر کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تبریک روز پزشک از زحمات پزشکان و پرستارانی که در شیوع کرونا جهاد کردند تقدیر و جلیل کرد و اظهار داشت: برخی پزشکان و پرستاران در ایام کرونا تا مرزشهادت نیز فعالیت داشتند.

وی همچنین با تبریک روز کارمند به لزوم ارتقاء وجدان کاری کارمندان تأکید کرد و گفت: کار مفید نباید از ۸ ساعت به ۲ ساعت کاهش نداشته باشد، چرا که براساس فرمایش امام کاظم (ع) رسیدگی به امور مومنین سبب خوشحالی خدا و امام زمان (ع) است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات