۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۱۸۳۷۴

جزئیات ماجرای هتک حرمت یک خانواده شهید در شیراز

جزئیات ماجرای هتک حرمت یک خانواده شهید در شیراز
در پی ضرب و شتم خانواده شهید در شیراز و هتک حرمت آن ها واکنش های مختلفی رسانه ای شد و در نهایت نیز عاملان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، یکشنبه در شیراز در پاساژ مصطفوی دو خانم که همسر و فرزند شهید خادم صادق بودند به دو خانم دیگر بابت حجاب تذکر می دهند؛ طبق گزارشات آن دو خانم که خواهر هم بودند همسر و فرزند شهید را مورد ضرب و شتم قرار می دهند و سپس روسری را از سر آن در آوردند.

این اتفاقات واکنش های زیادی در فضای شیراز به همراه داشت:

حضور نماینده ولی فقیه در فارس در منزل شهید خادم صادق

آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز و جمعی از مسئولین شهری و استانی با خانواده شهید «منصور خادم صادق» دیدار کردند.

بیانیه انجمن همسران شهدا استان فارس

رفتارهای هنجارشکنانه اغفال شده گان در حوزه عفاف و حجاب بجایی رسیده که ناهیان و آمران به معروف را براحتی مورد حتک حرمت قرار میدهند و صدایی از کسی شنیده نمی شود.

امروزه شاهدیم که برخی افراد، بی بندوباری را جزئی از آزادی و نشانه تمدن و تجدد میدانند و بعضی آن را عصر برهنگی و آزادی جنسی نامیده اند،  این در حالی است که زن مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره گیری و الگو برداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی سلام الله علیهما نه تنها نیازی به الگوهای وارده ناهنجار غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارد، بلکه خود الگوی بی نظیری برای زنان جهان خواهد بود..

بی توجهی و کوچک انگاری این هجمه فرهنگی درمورد حجاب بزرگ ترین و مقدس ترین زبان بین المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) شهر شیراز، خیانتی بزرگ به زن، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می تواند آثار جبران ناپذیری را در کوتاه مدت بر جامعه بگذارد.

انجمن همسران شهدا استان فارس ضمن محکوم کردن این حرکت های مغایر با تعالیم اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی از کسانی که در دام گروه های ضد فرهنگ دیرین اسلامی - ایرانی از مسئله حجاب غافل شدند می خواهد که به برقراری امنیت فرهنگی در جامعه روی آورند و از مسئولین و متولیان فرهنگ خواستار برخورد قاطع با هنجار شکنان، ضمن برداشتن قدم های محکم و موثر کوتاه مدت و بلند مدت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب می‌باشد..

ما همسران شهدا از تمامی  دستگاه های متولی عفاف و حجاب خواستاریم جهت شناساندن عمق و محتوای عفاف و حجاب،برنامه ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی  برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

بیانیه جمعی از فرزندان ودختران  شهدا خطاب به مسئولانِ امر در پی هتک حرمت به حجابِ خانواده شهید

بسم رب الشهدا و الصدیقین

آری مسئولین عزیز، کار به اینجا هم رسید! در سومین حرم اهل بیت (ع)، در انظار مردم چادر از سر ناموس و مَحرم شهید هم بیرون کشیدند! تاریخ  کم کم دارد صحنه اسارت ناموس کربلا و کربلاییان را یادآوری می کند.

این بار شاهد بودیم از دست خبیث بردگان شیطان، وصیت اصلی شهیدان به بانوان که همان حفظ حجاب است، بیرون کشیده شد، آن هم از ناموس شهید.

آیا می شنوید بار دیگر ندای هل من ناصر حسینیان زمان برخاسته است؟! یا گندم امارت رِی، چشم ها رو کور، گوش ها را کر و دستها را برای یاری بسته است؟!

ما جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران که در راه برقراری حاکمیتِ ارزش ها، خون و مال و آبرو داده ایم حادثه اخیر که در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)، روی داده را به شدت محکوم کرده و ضمن تشکر از نیروی  انتظامی که به موقع وارد عمل شده اند ،خواستار برخورد قضاییِ جدی و قاطعانه و بدون ملاحظه با عامل یا عاملینِ خبیث این حادثه هستیم و اعلام می کنیم اگر کوتاهی در این امر از هر نهاد یا مسئولی صورت پذیرد بار دیگر می توانیم با خون و مال و آبروی خود، عزت و اقتدار حسینی را در جامعه به نمایش بگذاریم.

والامر الیکم و الیه ترجعون

انتقاد نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان از هتک حرمت خانواده شهید

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: این افراد باید بدانند اگر امروز آرامش، عزت و جایگاهی دارند به برکت خون شهداست و از این پدیده نابه هنجار باید تاسف خورد.

او گفت: همین موضوع معلول است و نشان از کم توجهی و کم کاری در این دهه‌های اخیر است، نهاد‌های فرهنگی و مسئول آنچنان که لازم بوده است در مسئله حجاب و فرهنگ ورود نکردند؛ البته بی انصافی نشود قطعا هجمه‌ی فرهنگی رسانه‌های بیگانه همگی نیز اثرگذار بوده است و بالاخره افرادی متاثر می‌شوند.

آیت الله کلانتری در ادامه گفت: مسئولان فرهنگی و نهاد‌های زیربط نباید از این موضوع کوتاه بیایند، اگر با این مورد برخورد نشود ممکن است این رویه عادی و ادامه دار شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت: از نهاد‌های امنیتی و دستگاه قضایی تقاضا دارم تا به این قضئیه رسیدگی و به این افراد در کنار ارشاد و راهنمایی برخورد جدی شود چرا که این موضوع فتح الباب برای افراد هنجار شکن که به هیچ قائده و قانونی پایبند نیستند، نشود.

جزئیات ماجرای هتک حرمت خانواده شهید در شیراز

دستگیری ضاربان خانواده شهید در شیراز

در پی این اعتراضات لطف الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز خبرداد: دو خواهر هتاک و ضارب خانواده شهید منصور خادم صادق لحظاتی پیش در شهرک گلستان شیراز دستگیر شدند.

اتفاق هتک حرمت در حضور کسبه و مشاهده آن ها صورت گرفت که ممانعتی از این امر نکردند؛ پاساژ مصطفوی زاده شیراز نیز تا اطلاع ثانوی پلمب شده و مراحل قضایی امر در حال پیگیری است.

ارسال نظرات