۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۱۸۴۴۰
با سخنرانی آیت الله کعبی:

افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه حجتیه برگزار شد

افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه حجتیه برگزار شد
افتتاحیه سال تحصیلی جدید مجتمع عالی فقه مدرسه حجتیه قم با سخنرانی آیت الله کعبی و با حضور طلاب این مجتمع آموزشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، افتتاحیه سال تحصیلی جدید مجتمع عالی فقه مدرسه حجتیه قم پیش از ظهر امروز با سخنرانی آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در جمع طلاب مدرسه حجتیه بر لزوم اینکه حوزه باید در عرصه فقاهت، تفسیر، کلام، فلسفه، تاریخ و علوم انسانی حوزه های علمیه زنده و پیشرو و آگاه به مقتضیات زمان باشد، تاکید کرد.

آیت الله کعبی با تشریح تاریخ حوزه علمیه تصریح کرد: ریشه تاریخی حوزه های شیعی به تاسیس اولیه توسط نبی مکرم اسلام (ص) برمی گردد و اگر حوزه های علمیه شیعه نبود اصلاً سنت رسول الله ماندگار نمی شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه ای که در عصر رسول الله تاسیس شد در دل جهاد و مبارزه شکل گرفت، ادامه داد: فقاهت از دل آیه نفر و مبارزه برخاسته و پیوند عمیقی بین جهاد و فقاهت و مبارزه و عمل است.

وی علم و عمل در مکتب اسلام ناب محمدی را آمیخته با هم دانست و خاطرنشان کرد: علم و عمل جدای از میدان مبارزه و جهاد و قابل تفکیک نیست و اینگونه نیست که تمام عمر درس بخوانند و در گوشه ای منزوی زندگی کنند و کاری به اوضاع سیاسی و اجتماعی امت نداشته باشند.

ارسال نظرات