۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۱۸۵۶۳
معاون حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب:

علم بدون تقوا نمی تواند آینده انسان را تضمین کند

علم بدون تقوا نمی تواند آینده انسان را تضمین کند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: علم بدون تقوا در این عصر که اخلاق انسان دستخوش بدترین تغییرات است، به هیچ عنوان نمی تواند آینده ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در درس اخلاق طلاب شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: حوزه های علمیه به مانند دیگر مراکز علمی اشتراکات زیادی دارند ولی با این تفاوت که حوزه های علمیه در برخی از بخش ها جلوتر هستند.

معاون حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب گفت: در حوزه های علمیه جدای از اینکه علوم به طلاب آموزش داده می شود، در مقوله تهذیب نیز طلبه ها آموزش های لازم را می بینند که این یک امتیاز مثبت برای حوزویان محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: پژوهش و تهذیب برای طلاب و حوزویان همانند دو بال پرواز هستند که بی شک برای پرواز بر فزار دنیای علم و دانش نیازمند این دو بال هستیم.

حجت الاسلام رضوانی زاده تصریح کرد: علم و پژوهش نیمی از نیازهای طلاب را برطرف می کند و در کنار آن اخلاقیات نیم دیگر را کامل می کند، بنابراین باید پژوهش و تهذیب را ویژگی حوزه های علمیه نسبت به دیگر مراکز آموزشی و علمی دانست.

معاون حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: طلابی که تنها برای درس خواندن صرف به حوزه می آیند و توجهی به مباحث تهذیبی و اخلاقی ندارند بی گمان در آینده موفق نخواهند شد، بنابراین بایسته است که مقوله تهذیب و اخلاق از ارکان حوزه های علمیه باشد.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: علم بدون تقوا در این عصر که اخلاق انسان دستخوش بدترین تغییرات است، به هیچ عنوان نمی تواند آینده ای داشته باشد./1400/

ارسال نظرات