۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۷۱۸۵۷۱
آیت الله مکارم شیرازی:

مردم می خواهند نتیجه حل مشکلات اقتصادی را در سفره هایشان ببینند

مردم می خواهند نتیجه حل مشکلات اقتصادی را در سفره هایشان ببینند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک تغییراتی در وضع معیشتی مردم حاصل شود و مردم نتیجۀ آن را در زندگی شان احساس کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت حل مشکلات اقتصادی مردم را مهم دانست و ابراز کرد: مردم می خواهند نتیجۀ حل مشکلات اقتصادی را در سفره هایشان ببینند، و ما می بینیم که در بیشتر موارد، هزینۀ سفره های مردم گران تر شده است.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی رانت و سوء استفاده های ارزی را از جمله علل مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: هرچند با برنامه های دولت، در این مسائل تا حدودی اصلاحات صورت گرفته، اما به طور کامل ریشه کن نشده است.

وی قاچاق آشکار را از دیگر مشکلات برشمرد و تأکید کرد: دست های مرموزی در دستگاه های اقتصادی کشور وجود دارد که این چنین به صورت علنی و آشکار، کالای قاچاق وارد می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه نظام بانکی کشور از دیگر معضلات است، افزود: بانک ها هر کاری که دلشان خواست، انجام می دهند. 4درصد به عنوان کارمزد برای وام قرض الحسنه اعلام می کنند، اما برای هر سال مبلغ 4درصد می گیرند، یعنی اگر وامی 5 سال طول پرداخت داشته باشد، 20درصد به عنوان کارمزد بانکی می گیرند که این تقلب است و باید جلوی آن گرفته شود.

این مرجع تقلید قیمت گذاری کالاها را ضروری دانست و گفت: برخی از کسبه، اجناس را به هر قیمتی که خواستند می فروشند که باید نسبت به سامان دادن قیمت اجناس، اقدام عملی صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: مردم دائماً از ما می خواهند که در دیدارها نسبت به گرانی ها تذکر دهیم، لذا با توجه به آماری که ارائه دادید امیدواریم که در آینده نزدیک تغییراتی در وضع معیشتی مردم حاصل شود و مردم نتیجۀ آن را در زندگی شان احساس کنند.

وی در پایان این دیدار حل مشکلات اقتصادی را نیازمند همگرایی و هماهنگی تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: ما مردم را دعوت به صبر و انصاف می کنیم تا با همراهی همدیگر و مدیریت صحیح دولت بتوان بر مشکلات فائق آمد.

ارسال نظرات