۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۷۱۸۵۹۸

واکسن کرونا و قطع نشدن برق همگی نتیجه اقدامات دولت روحانی است

واکسن کرونا و قطع نشدن برق همگی نتیجه اقدامات دولت روحانی است
چرا رسانه‌های اصلاح‌طلب با تقطیع و تحریف وقایع، آب در آسیاب دشمن ریخته و حاکمیت در ایران را به نقض حقوق شهروندان از جمله زنان متهم می‌کنند؟

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

واکسن کرونا و قطع نشدن برق همگی نتیجه اقدامات دولت روحانی است

یکی از فصل مشترک‌های رسانه‌های جریان اصلاحات و رسانه‌های معاند، انکار موفقیت‌های دولت رئیسی و حواله دادن آن به علل دیگر است. در این میان، یک خط خبری این است که موفقیت‌ها و اقدامات مثبت دولت رئیسی به حساب دولت روحانی نوشته شود.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «بخشی از دستاوردهای ذکر شده ربطی به این دولت ندارد، اینکه امسال ۶ هزار مگاوات به تولید برق اضافه شده، طبعاً ناشی از سرمایه‌گذاری و اقدامات چند سال پیش است و هیچ کارخانه‌ای در طول این مدت ۹ ماه نمی‌تواند آغاز و تکمیل شود.»

 

در آنسو وبسایت ایران اینترنشنال (رسانه سعودی-انگلیسی و حامی رسانه‌ای گروهک تروریستی منافقین) در مطلبی نوشت: «برخی نگذاشتند که دولت روحانی واکسن‌های فایزر را به کشور وارد کند.»

 

روزنامه اعتماد، قطع نشدن برق در دولت رئیسی را به اقدامات دولت روحانی نسبت داده است. این در حالی است که در تابستان سال گذشته شاهد قطعی مکرر برق در طول شبانه روز بودیم. روزنامه سازندگی- ارگان حزب کارگزاران- ۱۶ تیر ۱۴۰۰ در مطلبی نوشت: حسن روحانی سال ۹۶ هنگامی که تازه دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز کرده بود، گفت:"اینکه می گوییم تحریم ظالمانه باید از بین برود بعضی‌ها چشم‌هایشان را زیاد نچرخانند!... اکنون پس از ۴ سال به آن سخنان رسیده‌ایم، علت تاریکی‌ها، نیروگاه‌های برق هستند که در این سال‌ها از یک سو فرسوده شده‌اند و از دیگر سو تجهیزات جدید به آن‌ها افزوده نشده است.»

 

 روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان  «کمبود برق؛ موضوعی فنی یا سیاسی؟ » نوشت: «تاکسی‌های قدیمی را یادتان است؟ صندلی‌هایش آستر نداشت، فنرهای آن وارد بدن می‌شد، شیشه‌هایش بالا و پایین نمی‌رفت، چرک سر و روی تاکسی را گرفته بود، چرا؟ چون کرایه آن ارزان بود و تعمیر و نگهداری خودرو صرف نمی‌کرد. تازه دود هم وارد اتاق می‌شد. نیروگاه‌های ایران با قیمت فعلی برق، مشابه همان تاکسی‌های خطی است. سرمایه‌گذاری نمی‌شود،  چون تحریم هستیم، از خارج سرمایه نمی‌آید، بیاید هم با این رقم فروش، تولید برق به‌صرفه نیست.»

با روی کارآمدن دولت سیزدهم با تغییر ریل مدیریت اجرایی کشور، قرار بر این شد تا ابتدا از تمامی ظرفیت تولید برق موجود در کشور به شکل حداکثری استفاده شود و در گام بعدی با حداکثر توان، ظرفیت تولید برق افزایش یابد و در نهایت نیز همراه با توسعه ظرفیت نیروگاهی زمینه فرهنگ سازی و مدیریت مصرف نیز به شکل حداکثری و با در نظر گرفتن زیرساخت‌های فراوان مورد توجه قرار گیرد.

پیش از این به دلیل سوءمدیریت، واحدهای نیروگاهی در اوج بار به دلیل تعمیرات نیروگاهی از مدار خارج می‌شدند؛ اما در دولت سیزدهم با مدیریت جهادی به نقطه‌ای رسیدیم که هیچ واحد نیروگاهی، خارج از مدار قرار نداشت.

در کنار تعمیرات نیروگاهی، ارتقای ظرفیت نیروگاهی موجود در کشور با اتکا به روش‌های دانش بنیان با هزینه بسیار کم و بدون نیاز به سوخت نیز در دستور کار قرار گرفت. نتیجه آن شد که به لطف خدا و با مدیریت جهادی و شبانه روزی در دول، تاکنون و علیرغم گرمای بسیار زیاد هوا، شاهد قطعی برق نبوده‌ایم.  این در حالی است که در این مدت، نه تحریم‌ها لغو شده بود و نه به FATF پیوسته بودیم.

 

درخصوص واکسن کرونا نیز مقامات دولت قبل با این ادعا که «واکسن کرونا، سوهان قم نیست که همه جا فراوان باشد»، مدعی بودند که «چون برجام احیا نشده و چون هنوز به FATF نپیوستیم، بنابراین از واکسن کرونا خبری نیست.»

بر همین اساس تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ (اتمام کار دولت روحانی) در حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با شروع کار دولت سیزدهم به جهت تغییر ریل گذاری در امور اجرایی کشور تا پایان اسفند ۱۴۰۰ مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود ۱۵۸ میلیون دز رسید؛ یعنی در حدود ۸ ماه تقریباً واردات واکسن کرونا به کشور ۸ برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و هم اکنون به چندین کشور نیز صادر می‌شود.

مشارکت اصلاح طلبان با دشمن در متهم کردن نظام به سرکوب زنان

یکی از نکات قابل توجه در فضای رسانه‌ای کشور، شباهت بسیار زیاد ادبیات برخی رسانه‌های اصلاح طلب با رسانه‌های معاند است. مصادیق متعددی در این خصوص وجود دارد. یکی از جدیدترین نمونه‌ها، نوع واکنش برخی رسانه‌های اصلاح طلب به خبر آزادی موقت سپیده رشنو است.

در همین رابطه روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «با تودیع وثیقه 800 میلیونی؛ سپیده رشنو آزاد شد» نوشت: «سپیده رشنو پس از حدود ۴۰ روز بازداشت، امروز با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او پس از درگیری بر سر حجاب در اتوبوس BRT در تهران بازداشت شده بود. ۲۹ مرداد، خبرگزاری قوه قضائیه اتهامات او را در شرایطی «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق به فساد و فحشا» عنوان کرده بود که سپیده رشنو پیش از آن در صداوسیمای ایران علیه خود اعتراف کرده بود.»

 

این رسانه اصلاح طلب دقیقاً مشابه رسانه‌های معاند، تصویری غیرواقعی از سوژه موردنظر نمایش داده است. متاسفانه برخی رسانه‌های منتسب به طیف اصلاح طلب با بازی در پازل جریان معاند، طوری القاء می‌کنند که گویا حاکمیت در ایران، زنان را سرکوب کرده و بانوان در کشورمان از کمترین حقوق شهروندی نیز برحوردار نیستند!

سپیده رشنو، دختری که در اتوبوس بی‌آرتی با آمر به معروف درگیر شده بود، در نخستین جلسه دادگاه گفته بود: «مسیح علی‌نژاد آن‌ور آب نشسته، از افراد سوءاستفاده می‌کند و این‌ور آب یکی مثل من را تشویق به ترویج بی‌حجابی می‌کند و پول می‌گیرد.»

 

وی در ادامه گفته بود: «مطالب دروغ زیادی علیه من نوشتند، از جمله اینکه گفته بودند پس از شکنجه به بیمارستان طالقانی منتقل شدم که فردای آن روز به خانواده خود زنگ زدم و این موضوع را تکذیب کردم.»

در ای دادگاه قاضی خطاب به متهم گفته بود: «شما به اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق عناصر خارج‌نشین، فعالیت تبلیغی علیه نظام و فراهم آوردن موجبات فساد متهم هستید؛ اتهامات شما فقط منتهی به اتفاق رخ داده در اتوبوس بی‌آرتی نیست.»

 

سپیده رشنو در پایان اولین جلسه دادگاه گفته بود: «درخواست دارم دادگاه قرار وثیقه مرا تبدیل کند و آزاد شوم». قاضی نیز دستور رسیدگی داد و پس از دادگاه برادر او در توییتی نوشت: «در جلسه اول رسیدگی به اتهامات خواهرم، قرار بازداشت موقت فک و مقرر به تودیع وثیقه گردید.»

 

حال سؤال این است که چرا رسانه‌های اصلاح طلب با تقطیع و تحریف وقایع، آب در آسیاب دشمن ریخته و حاکمیت در ایران را به نقض حقوق شهروندان و از جمله زنان متهم می‌کنند؟! هدف رسانه‌های معاند از این تصویرسازی این است که مسیر اعمال تحریم‌های جدید و از جمله تحریم‌های حقوق بشری علیه ایران هموار شود. هدف رسانه‌های اصلاح طلب در داخل چیست؟

انتهای پیام/./ ت 8

ارسال نظرات