۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۷۱۸۶۹۴

برگزاری دوره مهارتی تابستانه ویژه طلاب مدرسه علمیه الزهرا ساری

برگزاری دوره مهارتی تابستانه ویژه طلاب مدرسه علمیه الزهرا ساری
مازندران - مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری از برگزاری دوره های مهارتی تابستانه ویژه طلاب و عموم بانوان در این مدرسه علمیه خبر داد.

خانم فاطمه صغری طالب زاده، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری دوره های مهارتی تابستانه ویژه طلاب و عموم بانوان در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی، فصل تابستان را فرصتی جهت بازنگری و تقویت مهارت های علمی و عملی طلاب دانست و افزود: در همین راستا دوره مهارتی تابستانه ویژه طلاب در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری در حال برگزاری است.

خانم طالب زاده خاطرنشان کرد: این کلاس ها بر طبق نیاز سنجی به عمل آمده از طلاب، در قالب چهار دوره با موضوعات اخلاق عملی، سواد رسانه، تولید محتوا، تفسیر قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن کریم، در حال برگزاری است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، مهارت افزایی و توانمند سازی طلاب برای ورود به عرصه جامعه را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها عنوان کرد و گفت: در این دوره از اساتید و دانش آموختگان متخصص و مهارتی مدرسه در راستای آن موضوعات استفاده شد و به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که قرآن راه گشای زندگی انسان است، خاطرنشاان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ایجاد انس معنوی و آشنایی طلاب و مبلغان با کلام وحی و در مجموع تربیت مربیان کار آمد در زمینه تدریس قرآن، از دیگر اهداف برگزاری کلاس های تسلط بر قواعد روخوانی و روانخوانی و تفسیرقرآن در این مدرسه علمیه است.

خانم طالب زاه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از طلاب حوزه علمیه،هدف از برگزاری کلاس سواد رسانه و تولید محتوا را حضور جریان ساز و تأثیر گذار طلاب توانمند در فضای تبلیغ مفاهیم و معارف اسلامی در فضای مجازی دانست.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری به گسترش فضای مجازی و نقش آن در زندگی روزمره افراد اشاره کرد و گفت: طلاب باید در حیطه تخصص خود از این فضا به صورت مدیریت شده استفاده تا عرصه را برای حضور دشمن تنگ کنند.

وی با بیان این که حضور اثرگذار طلاب و حوزویان در فضای مجازی باید گسترش یابد، تصریح کرد: ارائه محتوای لازم دینی و فرهنگی در فضای مجازی برای بهره گیری فعالان این عرصه از سوی طلاب و حوزویان ضروری است.

خانم طالب زاده، حضور اثرگذار طلاب در فضای مجازی برای ارائه محتوای دینی را نیازمند آموزش های لازم این قشر اثرگذار دانست./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات