۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۱۸۸۵۳

صدور ۴۲۰ هزار برگ گذر موقت ویژه اربعین

صدور ۴۲۰ هزار برگ گذر موقت ویژه اربعین
سخنگوی پلیس از صدور ۴۲۰ هزار برگ گذر موقت ویژه اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در شبکه خبر به تمهیدات پلیس برای زوار اربعین حسینی اشاره و اظهار داشت: تا الان حدود ۴۲۰ هزار برگ گذر ویژه اربعین صادر شده که ۳۸۰,۰۰۰ تحویل پست شده  و مقرر شده تا ظهر امروز تمام برگ گذر موقت به کد پستی متقاضیان ارسال شود.

وی اعلام کرد: از تاریخ اول مرداد تا کنون حدود یک میلیون و سیصد و هشتاد و پنج هزار گذرنامه صادر شده است و با جمع برگ گذر موقت و گذرنامه های تمدیدی و خود گذرنامه می توان گفت تا این لحظه دو میلیون و صد هزار خدمت گذرنامه ای به زوار اربعین حسینی ارائه شده است.

سردار حاجیان گفت: در حال حاضر در بحث درخواست، تقاضا و صدور وضعیت عادی داریم.

 وی از مراجعان تقاضا کرد که زمان مراجعه به مراکز گذرنامه را تنظیم کرده و با توجه به اینکه پلیس تا ساعت ۶ بعد از ظهر و بعد از آن هم خدمت ارائه می دهد در ساعاتی مراجعه کنند که تعداد مراجعان کمتر است.

سردار حاجیان تصریح کرد: افرادی که بیشتر به مراکز گذرنامه مراجعه می‌کنند نفراتی هستند که درخواست گذرنامه داده‌اند اما گذرنامه به دستشان نرسیده است که پلیس برای این دسته از افراد که مقصدشان کشور عراق باشد برگ گذر ویژه اربعین صادر کرده و خود گذرنامه نیز بعد از اربعین به دستشان می رسد.

سخنگوی پلیس دلیل افزایش مراجعان در مراکز گذرنامه را به دلیل تقاضای چند برابری برای دریافت مجوز خروج از کشور دانست و گفت: البته همکاران بنده پای کار هستند.

وی اظهار داشت: مردم نگران نباشند چرا که روزی صدهزار برگ گذر ویژه اربعین چاپ می شود و هم اکنون نیز دو مرکز دیگر در جنت آباد و شهرری به مراکز صدور گذرنامه در تهران اضافه شده است.

 سردار حاجیان خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست برگ گذر موقت داده اند طی امروز و فردا برگ گذر به دستشان می رسد.

سردار حاجیان در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در برنامه تلویزیونی به ساعت کار فعالیت مراکز گذرنامه و پلیس + ۱۰ از ساعت ۸ تا ۶ بعدازظهر اشاره و اظهار داشت: ارائه خدمت به مراجعان حتی بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر در مراکز گذرنامه ادامه دارد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

 معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کشور گفت: ما تعطیلاتی در حوزه پلیس + ۱۰ و مراکز صدور گذرنامه در این ایام نداشته و حتی این مراکز در روزهای تعطیل نیز باز و فعال بوده و به زوار اربعین حسینی خدمت ارائه می دهند.

سردار حاجیان در خصوص ارائه برگ گذر ویژه اربعین به متقاضیانی که درخواست صدور گذرنامه داشتند اعلام کرد: این بدان معنی نیست که درخواست صدور آن انجام نشده و گذرنامه را تحویل نمی گیرند بلکه گذرنامه آنها صادر شده و بر اساس تاریخ به دست آنها می‌رسد اما صدور برگ گذر ویژه اربعین برای این است که هر چه سریع تر بتوانند به سفر خود بروند.

سخنگوی پلیس از ارائه خدمت فوری در مراکز گذرنامه برای آن دسته از مسافران و مراجعانی که سفری غیر از کشور عراق دارند اشاره و بیان داشت: برای مراجعانی که کارشان آنی و فوری است صدور گذرنامه به صورت آنی انجام می‌شود؛ بدین صورت که این افراد با در دست داشتن مدارک هویتی و مدارکی که نشان از آنی بودن سفر دارد با مراجعه به مراکز گذرنامه، ظرف ۴۸ ساعت گذرنامه شان صادر می‌شود.

سردار حاجیان ادامه داد: حتی در مرکز ستارخان این امکان و ساختار وجود دارد که برای این دسته از مراجعانی که سفر فوری دارند گذرنامه در همان زمان مراجعه صادر و تحویل شود البته بسته به اولویت‌های آنی دارد که فرد به پلیس نشان می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات