۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۷۱۸۹۰۲
با ارائه حجت الاسلام قنبرزاده:

هشتمین جلسه دفاعیه هسته های علمی طرح شهید بیاضی زاده برگزار شد

هشتمین جلسه دفاعیه هسته های علمی طرح شهید بیاضی زاده برگزار شد
هشتمین جلسه دفاعیه طرح شهید بیاضی‌زاده با عنوان ارائه مدل اسلامی توزیع درآمد برای شرکت‌های دانش بنیان مبتنی بر نظریه فقه شیعه و بر اساس روش فقه نظام برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، هشتمین جلسه دفاعیه طرح شهید بیاضی‌زاده با عنوان: ارائه مدل اسلامی توزیع درآمد برای شرکت های دانش بنیان مبتنی بر نظریه فقه شیعه و بر اساس روش فقه نظام، در دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه  با ارائه حجت الاسلام کمیل قنبرزاده، برگزار شد.

حجت الاسلام قنبر زاده در ارائه خود با بیان سهم موثر شرکت های دانش بنیان در پیشرفت کشور گفت: شرکت های دانش بنیان سهم موثری در پیشرفت کشور و رفع وابستگی های فنی و جایگاه مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. به صورت خاص در شعار سال قید دانش بنیان برای تولید مورد تاکید مضاعف قرار گرفته است.

وی در رابطه با چالش های شرکت های دانش بنیان، بیان داشت: اگر چه شرکت های دانش بنیان در مسیر رشد خود با چالش های فراوانی مواجه هستند، اما آنچه که در این تحقیق به آن پرداخته می شود دست یابی به مدل مطلوب توزیع درآمد این شرکت ها بر اساس فقه اهل بیت ع است. چالش بزرگ فعالیت های بنگاه های اقتصادی عمدتا فقدان مدل مطلوب بر اساس فقه است که به ناچار تابع مدل های مرسوم تولید شده بر اساس نظام سرمایه داری خواهند بود.

حجت الاسلام قنبرزاده افزود: در این تحقیق به بخش اقتصادی این شرکتها به مثابه یکی از اجزای نظام اقتصاد مقاومتی و اسلامی، پرداخته می شود).  نکته مهم برای بسیاری از این شرکتها این است که مطمئن باشند فعالیت های علمی و تولیدی و اقتصادیشان در راستای نظام اسلامی و مبانی و ارزشهای آن است و ناخواسته تحت تاثیر الگوهای غربی و نظام سلطه قرار نمی گیرند. بنابراین باید به‌صورتی برای این شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی کرد تا مجموعه های دانش بنیان اولا منطبق بر مدل صحیح اسلامی و اقتصادی باشند و ثانیا نقش خود را در اقتصاد کشور و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به درستی ایفا کنند تا بتوانند با شتاب بیشتر برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی پیش روند و ثالثا قابلیت رشد و شکوفایی و رسیدن به رتبه برتر منطقه را با توجه به خصلت های ذاتی خود داشته باشد.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه دفاعیه اساتید ارجمند حجج اسلام: محسن قنبریان، علی محمدی، حسن بهاری قراملکی و محمد جواد تاکی  به ارزیابی طرح فوق پرداختند.

ارسال نظرات