۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۱۹۰۴۱

خزانه داری آمریکا چهار شرکت و یک فرد ایرانی را به لیست تحریم ها اضافه کرد

خزانه داری آمریکا چهار شرکت و یک فرد ایرانی را به لیست تحریم ها اضافه کرد
وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه پنجشنبه چهار شرکت و یک فرد ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه کرد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا این فرد و شرکت‌ها در زمینه ساخت و انتقال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند.

شرکت خدمات هوایی سفیران که بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا به هماهنگی پروازهای نظامی میان ایران و روسیه پرداخته است. آمریکا مدعی است که شرکت سفیران در زمینه انتقال پهپادها، پرسنل و تجهیزات مرتبط به پهپادی ایرانی به روسیه فعالیت داشته است.

شرکت‌های «پرآور فارس»، شرکت طراحی و ساخت موتورهای هواپیما و شرکت «بهارستان کیش» سه شرکتی هستند که آمریکا مدعی است در زمینه ساخت و توسعه پهپادهای ایران فعالیت دارند.

همچنین آقای «رحمت‌الله حیدری» مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بهارستان کیش نیز فردی است که در تحریم‌های جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است.

این تحریم‌ها در حالی اعمال می‌شود که جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که دولت جان بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا متعهد به مسیر دیپلماسی با ایران است.

جان کربی تصریح کرد که «مذاکرات فعال» برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کماکان ادامه دارند. وی گفت: «هیچ کس در اینجا دست روی دست نگذاشته... ما فعالانه درگیر گفت‌وگوها هستیم.»

انتهای پیام/.

ارسال نظرات