۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۱۹۰۴۶
آیت الله صدیقی:

تنها دغدغه دولت سیزدهم خدمت به ملت است

تنها دغدغه دولت سیزدهم خدمت به ملت است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بازگردانده شدن امید به جامعه در دولت سیزدهم گفت: دولت آیت الله رئیسی عاشق خدمت به مردم جامعه است و تشنه قدرت نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نظارت خدا بر اعمال انسان گفت: خدا همیشه بر افعال و افکار ما ناظر و حاضر است و کسی که در محضر خدا رعایت حریم خدا را نکند از خیر و سعادت به دور است.

وی با بیان اینکه مسئله اربعین بار اخلاقی، عرفانی و ریاضتی دارد، ابراز کرد: خداوند بعد از یک چله تورات را که مایه سعادت بندگان بود به حضرت موسی (ع) عنایت فرمود و این چهل شبانه روز زندگی الهی و بر محور رضای خدا و فرار از شهوات برکات زیادی در زندگی انسان در پی دارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اربعین را نماد حیات شهید و مرگ مستکبر عنوان کرد و ادامه داد: حیات جاویدی که با زیارت زائر به دنیا اعلام می شود، خودش حماسه آفرین و استکبار ستیز است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سر زیارت جابر پس از چهل روز از شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) تصریح کرد: خداوند متعال می توانست که اولین زائر را ۱۰ روز بعد از عاشورا به کربلای معلی برساند ولی سِری در این مسئله است که باید ۴۰ روز بعد از شهادت سیدالشهدا علیه‌الاسلام، جابر بن عبدالله انصاری بیاید و قبر بی‌نشان سیدالشهدا را نشان‌دار کند و این پرچم را در آنجا نصب کند تا به من و شما بگویند اگر ۴۰ روز، شب و روز زیر پرچم امامت و ولایت نفس کشیدید، بعد از چهل روز خودتان تبدیل به چشمه معرفت می‌شوید.

وی مسئله بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را حلقه های انقلاب جهانی و نجات بشریت برشمرد و خاطرنشان کرد: شناخت حسین زمان و شناخت یزید زمان از رسالت های عظیم این مانور جهانی و حماسه بین المللی است.

آیت الله صدیقی با اشاره به برکات حماسه اربعین گفت: تمرین زندگی در ظهور امام زمان (عج) یکی از برکات حضور در پیاده روی چندروزه اربعین است که یک جمعیت عظیم بیست میلیونی و شاید بیشتر گویا یک واحد و خانواده هستند و همگان با یک هدف در یک مسیر و با یک شعار، همدل و همراه هستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب یکی از برکات این دولت را بازگرداندن امید به مردم و جامعه دانست، بحمدالله پرچم اداره کشور در دولت سیزدهم در دست یکی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها قرار گرفته که عاشق خدمت است و تشنه قدرت نیست.

وی با بیان اینکه حتی مخالفان دولت، جهادی و حضور در میدان بودن ایشان را انکار نمی کنند، اذعان کرد: به فضل الهی کسی حاشیه‌ای از او سراغ ندارد و در حال حاضر مردم با انصاف ما می‌بینند که رئیس جمهور در تمام حوادث مانند سیل‌ها، خود شخصاً در میدان حاضر شده و صرفاً پیام صادر نکرده و در کنار او وزیران دولت نیز همواره حضور میدانی داشتند که این نکته برای مردم ایجاد دلگرمی و امید می‌کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: همچنین ۱۰۰ مورد بازدید میدانی سرزده از ارگان ها و سازمان ها نیز در دولت سیزدهم انجام شده است؛ چنین تحرکی سابقه نداشته که رئیس جمهور علاوه بر سفرهای استانی هفتگی، به صورت میدانی و سرزده از اماکن مختلف بازدید کند.

آیت الله صدیقی با تشریح  اینکه دولت سیزدهم رقابت منفی با قوای دیگر کشور ندارد، یادآور شد: در حال حاضر قوای کشور خود را مجموعا خادم مردم می‌دانند و جزیره‌ای عمل نمی‌کند و جلسات مشترک قوا نیز برای تظاهر نیست و واقعا می‌خواهند مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها تصمیمات مشترک بگیرند.

امام جمعه موقت تهران اشاره ای نیز به موفقیت های دیپلماسی خارجی دولت و صادرات اقتصادی کرد و ادامه داد: زمانی که دولت سیزدهم کار خود را شروع کرد مشکلات زیادی از نظر تورم، خالی بودن خزانه و به هم ریخته بودن اوضاع وجود داشت ولی در این مدت کارهای بزرگی در زمینه اقتصادی انجام شده است.

وی با اشاره به توافقات اقتصادی بلند مدت با چین و روسیه افزود: در این مدت دولت ۴۱ هیات اقتصادی ایرانی را به دیگر کشورها فرستاده و ۲۸ هیات اقتصادی به ایران آمده است، همچنین ۲۲۰ سند بین المللی به امضا رسیده و ۲ سند بین المللی عملیاتی شده که یکی از آن‌ها سند ۲۵ ساله با چین و دیگری سند ۲۰ ساله با روسیه است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مجمع جهانی اهل بیت باید بتواند همه دل‌های مشتاق را با ایجاد جاذبه‌های مناسب در مسیری متحد قرار دهد، ابراز داشت: رمز اقتدار جامعه اسلامی به وحدتی است که زیر پرچم امامت اهل بیت عملی می‌شود.

ارسال نظرات