۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۱۹۰۸۰

موکب علمای دینی و فلسطینیان در کربلا به مناسبت اربعین

موکب علمای دینی و فلسطینیان در کربلا به مناسبت اربعین
علمای دینی و فلسطینیان موکب ندای الاقصی را به مناسبت مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی برپا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علمای دینی و فلسطینیان موکب ندای الاقصی را به مناسبت مراسم اربعین امام حسین (ع) در کربلای معلی برپا کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، علمای دینی و مبارزان بین المللی و فلسطینیان موکب ”ندای الاقصی“ را برای شرکت درمراسم اربعین امام حسین ”ع“ و پیام‌های ظلم ستیزانه قیام ایشان، در کربلا (ی معلی) برپا کردند.

این موکب فعالیت خود را چند روز پس از کنفرانس ”ندای الاقصی“ که با حضور شخصیت‌های اسلامی و علمای دینی و مبارزان در کربلا برگزار شد، آغاز کرد. شرکت کنندگان در کنفرانس ندای الاقصی مخالفت خود را با طرح‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدامات و تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین اعلام کردند.

شیخ سکر الدریعی به نمایندگی از عشایر عراق سخنانی ایراد کرد و گفت: عشایر عراق ارتباط معنوی با ملت فلسطین دارند. امروز برای شرکت در افتتاح موکب ندای الاقصی به اینجا آمده ایم که برادران مقاوم و ظلم ستیز فلسطین هم در آن شرکت دارند.

شیخ عبدالله کتمتو هماهنگ کننده مجمع جهانی علما برای حمایت از فلسطین گفت: ربط بین انقلاب (امام) حسین (ع) و انقلاب فلسطین نیازی به فکر کردن زیاد و فلسفه چینی ندارد. انقلاب (امام) حسین (ع) علیه ظلم و تسلیم ناپذیری و مبارزه با ظلم بود و انقلاب فلسطین هم برای مخالفت با ظلم و استبداد است.

اسلام عسلیه زخمی فلسطینی که از غزه در مراسم افتتاح موکب شرکت داشت گفت: (امام) حسین (ع) محاصره شد، غزه هم محاصره شد. تشنگی (امام) حسین (ع) شبیه تشنگی غزه است. همه چیز را به روی (امام) حسین بستند. برق غزه را هم قطع کردند. اما (امام) حسین (ع) تسلیم نشد و غزه هم تسلیم نشد./۹۸۸/

ارسال نظرات