۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۱۹۱۶۶
میراحمدی:

خروج ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین/ ورود ۶۵۰ هزار نفر به کشور

خروج ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین/ ورود ۶۵۰ هزار نفر به کشور
رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زائران، از کشور خارج شده‌اند و ۶۵۰ هزار نفر در حال ورود هستند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور صبح امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار کرد: برای اولین بار یک توازن منطقی بین ورود و خروج زائران به وجود آمده که ما سابقه این را در اربعین های گذشته نداشتیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زائران، از کشور خارج شدند و ۶۵۰ هزار نفر در حال ورود هستند؛ هم‌اکنون ما افزایش قابل توجه بازگشت زائران به کشور را داریم که این برای پیک بازگشت ما فوق‌العاده مهم است زیرا یکی از نگرانی‌های جدی و هرساله زائران، شلوغی مرزها در زمان پیک بازگشت زوار اربعین به کشور است.

میراحمدی درباره آخرین وضعیت مرزهای ایران و عراق گفت: بحمدالله مرزهای ما وضعیت مطلوبی دارد و خروج و ورود زائران با سهولت انجام می‌شود. ما در پیک اول ورود زائران به عراق که شب جمعه هفته گذشته بود، با در نظر گرفتن مشکلاتی که در آن سوی مرز بود، برای پیش‌گیری از به وجود آمدن هر مسئله‌ای، مدیریت لازم را اعمال کردیم که بحمدالله از وقوع کوچکترین حادثه جلوگیری شد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ما مانع خروج هیچ زائری نشدیم، بیان کرد: هم‌اکنون در حال مدیریت پیک بعدی ورود زائران به عراق هستیم که ان‌شاءلله با سهولت انجام شود.

وی ادامه داد: درخواست ما از زائران همواره این است که ماندگاری در عراق را کاهش بدهند. البته با وجود این مشکلات حماسه بزرگ اربعین حسینی ان‌شاءلله به شکلی که دشمنان اسلام را بهت زده می‌کند، در حال شکل‌گیری است. دشمنان در حال هراس‌افکنی درباره مشکلات در مراسم اربعین هستند، در حالی که ما برای جلوگیری از وقوع کوچکترین مشکلی، صرفاً یک اقدام پیش‌گیرانه را انجام دادیم.

میراحمدی با اشاره به گرمای ۵۰ درجه هوا خاطرنشان کرد: هیچ زائری در جاده‌ها تشنه و گرسنه نماند و بحمدالله هیچ تلفات جانی در مرزها نیز نداشتیم و شکر خدا همه چیز به خوبی مدیریت می‌شود؛ هم‌اکنون یک مراسم اربعین استثنایی در حال رقم خوردن است و کسی به شایعات مطرح شده توجه نکند.

ارسال نظرات