۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۱۹۲۹۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

جریانات تفکیری، وهابی و سلفی در مسیر شیطان حرکت می کنند

جریانات تفکیری، وهابی و سلفی در مسیر شیطان حرکت می کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: با وجود اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر برای راهنمایی انسان فرستاده شده اند، امروز می‌بینیم که هستند افرادی که درجهل مطلق به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین حجتی صبح امروز در درس اخلاق طلاب کرمانشاهی اظهار داشت: تفاوت انسان و حیوان نه تنها در شکل، بلکه در عقل، منطق و قدرت تصمیم گیری و ساخت است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: با این وجود افعال و کارهای برخی از انسان ها حتی زشت تر و ناپسندتر از برخی حیوانات است و همین افراد  هستند که جایگاه و شان انسانیت را زیر سؤال می برند.

این عالم کرمانشاهی تصریح کرد: متاسفانه برخی انسان ها جایگاهی که خداوند متعال به آنها یعنی اشرف مخلوقات را داده است فراموش کرده اند و امروز دست به اعمال و جنایت هایی می زنند که دل هر کسی را به درد می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دین و انبیاء الهی همگی آمده اند تا انسان را از ضلالت و گمراهی نجات دهند، گفت: با وجود اینکه 124 هزار پیامبر از سوی خداوند برای راهنمایی انسان فرستاده شده اند، امروز می بینیم که هنوز هستند افراد و گروه هایی که در تاریکی و جهل مطلق به سر می برند.

امام جمعه موقت کرمانشاه بارزترین نمونه این افراد و جریان ها را فرقه های ضاله و شیطان پرست دانست و افزود: با وجود این همه ادله مبنی بر نظم بزرگی که خداوند برای زندگی انسان قرار داده است، ولی بازهم این گمراهان تاریخ همچنان بر سر عقیده منحط و فاسد خود اصرار دارند.

این عالم کرمانشاهی اظهار داشت: دین اسلام به عنوان کامل ترین شریعت الهی آمد که انسان را به کمال برساند ولی چهره نفاق و دین ستیزی علیه این آیین مقدس چه کارها که انجام نداد!

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: امروز برخی از علمای اسلام که به نوعی مایه خفت مسلمین شده اند با فتواهای خود که بیشتر آنها فتوا بر تکفیر و کشتن هم دین و هم نوع خود است، جایگاه دین رحمانی اسلام را زیر سؤال برده اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: در کنار این علمای منحرف و متحجر جریان ها و افرادی گوش و چشم بسته هر آنچه را که بشنوند و یا به آنها القا شود را به راحتی انجام می دهد و امروز این همه جنایت در جهان اسلام نتیجه این افکار منحرف و اسلام ستیز است.

وی عنوان کرد: داعش، القاعده و دیگر جریان های تروریستی را می توان به نوعی مجری افکار شیطانی علمای وهابی و تکفیری دانست که به راحتی فتوای کشتن و قتل مسلمانان و ... را صادر می کنند در حالی که در دین اسلام حتی شکستن یک شاخه درخت به شکستن بال فرشتگان تشبیه شده است که این نشان می دهد که این علمای تفکیری، وهابی و سلفی در مسیر شیطان حرکت می کنند./1400/

ارسال نظرات