۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۱۹۳۶۰
وزیر دفاع یمن:

منتظر اشاره رهبر انصارالله برای پاسخ به غارتگران نفت هستیم

منتظر اشاره رهبر انصارالله برای پاسخ به غارتگران نفت هستیم
العاطفی گفت: پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره غارت نفت یمن توسط ائتلاف سعودی، وزیر دفاع صنعاء هشدار داد که ارتش این کشور آماده است به دشمن پاسخ دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن، در جریان افتتاح دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی نیروهای مسلح یمن در صنعاء به ائتلاف سعودی هشدار داد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)،‌ سرلشکر محمد ناصر العاطفی در این مراسم اظهار داشت لجبازی و گستاخی ائتلاف متجاوزان آمریکایی، سعودی و اماراتی علی‌رغم فاز سوم آتش‌بس، بیش از هر زمان دیگری مقاصد و کینه پنهان این کشورها علیه یمن، یکپارچگی این کشور و چشم‌ طمع استعمارگران غربی به منابع یمن و موقعیت راهبردی این کشور را نشان می‌دهد.

وزیر دفاع یمن در بخش دیگری بیان کرد: «ما کاملا از نقشه‌های اشغالگران و رقابت آن‌ها برای تسلط بر تأسیسات نفتی و گازی استان‌های شرقی کشورمان آگاه هستیم و اطلاعات کاملی درباره سرقت‌های برنامه‌ریزی‌شده نفت یمن داریم.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن قادر به محافظت از منابع مردم این کشور هستند، تصریح کرد که ارتش یمن برای پاسخ به غارتگران آماده است در زمانی که رهبر انصارالله آن را مشخص می‌کند، علیه دشمن اقدام کند.

سرلشکر العاطفی همچنین به توسعه توانمندی‌های نظامی نیروهای مسلح یمن اشاره کرد و گفت چشم‌ انتظاری برای شکسته شدن اراده ملت یمن انتظار برای یک امر محال است زیرا مردم یمن به حمایت‌های الهی ایمان دارند.

منابع یمنی طی هفته‌های گذشته بارها از غارت نفت این کشور توسط ائتلاف سعودی خبر داده‌اند. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

ارسال نظرات