۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۱۹۴۷۹

نشست صمیمی مدیر جامعه‌الزهرا همراه با پرسش و پاسخ در کاروان همپای قافله

نشست صمیمی مدیر جامعه‌الزهرا همراه با پرسش و پاسخ در کاروان همپای قافله
نشست صمیمی مدیرجامعه الزهرا(س) با اعضای کاروان همپای قافله ۶ همراه با پرسش و پاسخ در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست صمیمی مدیرجامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اعضای کاروان همپای قافله ۶ همراه با پرسش و پاسخ در کربلای معلی برگزار شد.

در این نشست صمیمی، علاوه بر مدیر جامعه الزهرا (س)، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مدیر ستاد اربعین، جناب آقای مطهری، مدیر اجرایی، خانم میرزاده مسئول داخلی خانم میرزاده و خانم حضرتی مسئول فرهنگی کاروان به انتقادات، پیشنهادات و نظرات اساتید، طلاب و کارکنان کاروان همپای قافله ۶ پاسخ دادند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: امروز بیش از بیست میلیون زائر در اربعین حسینی حضور یافتند و به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش ادای احترام می کنند.

برقعی با بیان اینکه عاشورا به معنای تشخیص حق از باطل است، گفت: مسیر حق و باطل باید از هم تشخیص داده شود، گاهی نماز، زیارت و یا علم ما حجاب است و ما به آن واقف نیستیم.

وی تصریح کرد: این سفر معنوی برای طلاب اثر تربیتی دارد و نوعی تربیت عملی است، اینکه کسی خلاف حق بگویند و ما تحمل کنیم و با طمانینه پاسخ دهیم، همان تربیت عملی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برنامه های کاروان همپای قافله، یادآور شد: در ایران برای همه روزهای این سفر برنامه ریزی شده بود، اما قرار نیست هر آنچه ما اراده کردیم، محقق شود، چون بخش عمده ای از مسائل دست شرایط موجود است.

برقعی تصریح کرد: هر آسیبی که در سفر های قبلی بود، شناسایی شدند و درصدد اصلاح آن بودیم، کار تشکیلاتی انجام شده بود و قرار بود طلاب نیز مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده از جمله خرابی اتوبوس‌ها، قطعی آب و برق و غیره، گفت: امکانات محدود بود اما کارهای بسیاری انجام شد، در این سفر چند بیمار داشتیم که تحت مداوای کادر درمان قرار گرفتند، اما بیماری در این مسیر بود که نه تنها مداوا نشد، بلکه در غل و زنجیر بود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ما آمدیم در این مسیر تربیت شویم، تاکید کرد: بیماری در این مسیر به معنای ابتلا و آزمایش است تا شرایط اسرای کربلا را بیشتر درک کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نیز در این نشست ضمن پاسخ به سوالات، اظهار داشت: ستاد اربعین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای برنامه ریزی این سفر ۱۹ جلسه برگزارکرده که تمام مصوبات پس از تایید مدیریت ابلاغ می‌شد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اینکه مدیران و کادر این کاروان تجربه سفر اربعین داشتند، تصریح کرد: سفر اربعین سفر سختی است و برای زیارت نیست، بلکه این سفر برای خودسازی و تربیت است.

جناب آقای مطهری، خانم میرزاده و خانم حضرتی نیز به سوالات و نظرات طلاب پاسخ دادند و به مواردی اشاره کردند.

در این نشست، برخی زائران ضمن بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از مسئولان برگزاری این سفر معنوی قدردانی کردند.

ارسال نظرات