۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۱۹۶۱۱
آیت الله رئیسی در گفتگو با شبکه آمریکایی:

توافق بدون تضمین بی‌ معنی است

توافق بدون تضمین بی‌ معنی است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آستانه شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد که به دلیل پیمان شکنی آمریکایی ها، توافق بدون تضمین برای ما بی معنی است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بی اس که یکشنبه شب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، گفت ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود.

رئیس دولت سیزدهم اضافه کرد: آمریکایی‌ها پیمان شکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بی معنی است. ما نمی‌توانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلا آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تاکید کرد که انرژی هسته‌ای را برای درمان، کشاورزی، نفت و گاز می‌خواهیم.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی درباره ادعای بی پایه و اساس غرب از جمله آمریکا مبنی بر ساخت سلاح اتمی تصریح کرد ما بارها به آن پاسخ دادیم، این ادعاها بی اساس هستند و جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که بمب اتمی در دکترین دفاعی ما هیچ جایگاهی ندارد.

آیت الله رئیسی در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه آمریکایی درباره تفاوت بین دولت بایدن و ترامپ اظهار داشت: دولت جدید آمریکا ادعا می‌کند که با دولت قبلی تفاوت دارد و بارها پیامهایی به ما داده‌اند اما ما شاهد هیچ تغییری در واقعیت نبودیم.

رئیس جمهور تاکید کرد تحریم‌ها علیه مردم ایران بسیار ظالمانه است و برای ما مهم است که تحریم‌ها برداشته شود.

ارسال نظرات