۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۴
کد خبر: ۷۱۹۶۳۵
دلیل عدم حضور در مراسم تشییع جنازه ملکه

فرار محمد بن سلمان از اعتراضات بین المللی

فرار محمد بن سلمان از اعتراضات بین المللی
فرار محمد بن سلمان از اعتراضات بین المللی ظاهرا او را مجبور کرده است از حضور در مراسم رسمی و عمومی تشییع جنازه ملکه صرف نظر کند، این در حالی است برخی از کارشناسان از درخواست لندن از ریاض برای عدم حضور بن سلمان در این مراسم سخن می‌گویند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه بریتانیا به خبرگزاری رویترز گفت، به احتمال زیاد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در (مراسم عمومی و رسمی) تشییع جنازه ملکه الیزابت که قرار است (فردا) دوشنبه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

این منبع که نامش ذکر نشده گفت: پیش بینی نمی‌شود ولیعهد عربستان در تشییع جنازه ملکه الیزابت شرکت کند.

به زعم این منبع: تغییر در برنامه‌ها از سوی عربستان انجام گرفته است.

با این حال برخی از رسانه‌ها از افزایش بسیار زیاد انتقادها از دولت انگلیس به خاطر میزبانی از ولیعهد عربستان برای حضور در تشییع جنازه ملکه الیزابت سخن می‌گویند.

در این بین روزنامه گاردین به نقل از خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده؛ نوشت: خدیجه چنگیز با انتقاد از‌ ‌ایده حضور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در لندن برای عرض تسلیت تاکید کرد محمد بن سلمان از این طریق به دنبال کسب مشروعیت برای خویش است.

این روزنامه انگلیسی پیش از این به نقل از منابع خود خبر داده بود که ولیعهد عربستان روز یک شنبه به بریتانیا سفر خواهد کرد تا مراتب تسلیت خود را به چارلز سوم اعلام کند اما در مراسم (عمومی) تشییع جنازه که روز دوشنبه برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

با این حال برخی دیگر از رسانه از جمله شبکه آمریکایی الحره از اخبار ضد و نقیض در مورد حضور یا عدم حضور محمد بن سلمان در مراسم رسمی تشییع جنازه ملکه انگلیس سخن می‌گویند.

انتهای پیام/*

ارسال نظرات