۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۱۹۸۸۷

بیانیه جمعی از اساتید حوزه درباره جنایت قرآن‌سوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران

بیانیه جمعی از اساتید حوزه درباره جنایت قرآن‌سوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران
جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه در بیانیه ای تصریح کردند: اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن و احکام صریح آن و اسلام چیزی نیست که امت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه درباره جنایت قرآن‌سوزی و هتک مقدسات توسط اغتشاشگران بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحمن الرحیم

وَ إِذْ قَالَتْ أُمَّةٌ مِّنهُمْ لِمَ تَعِظُونَ قَوْماً اللَّهُ مُهْلِكُهُمْ أَوْ مُعَذِّبهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا  قَالُواْ مَعْذِرَةً إِلىَ‏ رَبِّكمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ فَلَمَّا نَسُواْ مَا ذُكِّرُواْ بِهِ أَنجَيْنَا الَّذِينَ يَنهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَ أَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُواْ بِعَذَابِ بَئِيسٍ بِمَا كاَنُواْ يَفْسُقُونَ (سوره مبارکه اعراف/ ۱۶۴ و ۱۶۵)

با عرض تسلیت به محضر ملکوتی حضرت بقیة الله الأعظم ارواحنا فداه به جهت اتفاقات اخیر و اهانت بی‌شرمانه تفاله‌های دشمنِ غدار به ساحت مبارک قرآن کریم و احکام نورانی اسلام، حسب وظیفه شرعی و دینی نکاتی را با دلی مملو از غم و خشم نسبت به دشمنان اسلام به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی می‌رسانیم:

1 اهانت به مقدسات و مخالفت علنی با قرآن کریم و احکام صریح آن و اسلام عزیز چیزی نیست که امت اسلامی و دولت اسلامی به سادگی از کنار آن بگذرد. حوزه علمیه به عنوان خادم دین انزجار شدید خود از هتاکی‌های صورت‌گرفته را اعلام می‌دارد و تا مجازات کامل گستاخان و مزدورانی که دست به چنین جنایت هولناکی زده‌اند مسئله را پیگیری خواهد کرد.

2 مسئولین محترم و خدوم نظام مقدس اسلامی باید بدانند که مشروعیت ایشان در گرو تعهد به اسلام و تلاش برای تحقق و حفظ احکام مقدس اسلام است. حوزه علمیه به همه مسئولین، قاطعانه هشدار می‌دهد که مماشات و مصلحت‌سنجی‌ها تا جایی است که کیان مقدسات و اساس احکام الهی به مخاطره نیفتد.

حال که دشمنِ دریده و بی‌حیا اینچنین خواسته نامشروع خود را مطالبه می‌کند؛ ما نیز با صدایی رسا و قاطع از همه مسئولین در هر رتبه و جایگاهی این حکم اسلامی را مطالبه می‌کنیم که مسئله رعایت حدود حجاب و عفاف اسلامی باید در همه سطوح و نسبت به همه اقشار و صنوف با جدیت تمام پیگیری و اجرا شود. با هر هنرمند یا ورزشکار یا تاجر یا خانواده مسئول یا هر کسی که به این حدود الهی جسارت کند و به تهییج و تبلیغ برای تجاوز از حدود اسلامی بپردازد برخورد کنید و الا آحاد امت اسلامی به تکلیف انقلابی خویش عمل خواهند کرد.

همچنین هر مسئولی که به هر نحوی با ترک‌فعل یا کم‌کاری یا بی‌مبالاتی نسبت به ترویج فرهنگ اسلامی خصوصاً فرهنگ عفاف و حجاب موجب شده است تا دستهای پلید دشمن بتواند در برخی موارد فضای مجازی یا حقیقی کشور ما را آلوده کند و برخی از جوانان ما را در بند اسارت خویش درآورد اولاً در پیشگاه الهی مورد مؤاخذه است و در مرحله بعد باید در  قبال مردم و دستگاه قضا پاسخگو باشد و عقوبت سهل‌انگاری و یا خدای‌ ناکرده خیانت خویش را بکشد. این، مطالبه قطعی ملت مسلمان ماست.

قطعا لازم است هرچه زودتر مجموعه‌های علمی متعهد حوزوی و دانشگاهی برای تهیه راهکارهای صحیح و مطابق موازین اسلام جهت این مهم تشکیل گردد.

3 افسوس و هزار افسوس که در این میان عده‌ای عمامه‌به‌سر که خود را به حوزه علمیه منسوب می‌کنند با بیان و قلم خود جریان ضد دین را به نوعی کمک کرده و کلامی گفته‌اند که به نفع جریان معاند اسلام و انقلاب تمام شد. کسانی که اساساً در ورطه روشنفکری غربی غلتیده‌اند و از اسلام برایشان فقط ریش و عمامه مانده است دهان به اعتراض گشوده‌اند که چرا احکام اسلام را اجرا می‌کنید؟

همچنین برخی روحانیونی که فرزندان اصیل حوزه هستند و دلسوزانه بیانیه صادر کردند؛ اما عملا در پازل دشمن بازی کردند.

فرزندان غیور حوزه علمیه همچنان بر آن عهد که بستند هستند و همه هستی خویش را فدای اسلام و احکام اسلام کرده‌اند و قاطعانه می‌گوییم که راه ما با این دگراندیشان و نان به نرخ روزخورها جداست و به این جریان قاطعانه می‌گوییم صف خود را از دشمنان دین خدا جدا کنید و علیه اهانت‌کنندگان به مقدسات و مطالبه‌کنندگان تعطیلی حکم خدا، بیانیه صریح، قاطع و شفاف صادر کنید.

4 اما خطاب به دشمنان دین خدا و لاشخورهای سیاسی و رسانه‌های شیطانی و اذناب پلید داخلی‌شان می‌گوییم که کوچکتر از آن هستید که بخواهید به قرآن و دیگر مقدسات اسلامی توهین کنید یا احکام الهی را در این مملکت به تعطیلی بکشانید یا به جان و ناموس مسلمانان تعرض کنید. هنوز خون غیرت در رگهای امت حزب الله می‌جوشد و همچنان به پیروی از خمینی کبیر به شما می‌گوییم که اگر در برابر دین ما بایستید در برابر تمام دنیای شما می‌ایستیم و قدمی عقب نخواهیم نشست.

صف مردم از مزبله‌ی شرارت شما جداست. این مردم شهید داده‌اند؛ این مردم دل در گرو سیدالشهداء علیه‌السلام دارند. آنانکه جوانانشان در راه امر به معروف و نهی از منکر در خیابانهای تهران و غیر تهران پرپر شده‌اند همین مردم هستند، آنانکه خون پاک و مطهر جوانان مؤمنشان در راه حفظ حریم عفاف و غیرت و امنیت بر زمین ریخت همین مردم هستند.

عجب دنیای کثیفی است که جای ظالم و مظلوم عوض شده است و با مکر و حیله و دغل سعی می‌کند مردم را ضد اسلام جلوه دهد.

امت حزب الله طلبکار است که چرا باید در این مملکتی که اکثریت آن متدین‌اند و دل در گرو اسلام و اهل بیت علیهم السلام دارند عده‌ای لا ابالی با بی شرمی تمام به مقدسات دهن کجی کنند.

و الله نمی‌گذاریم پا از این فراتر بگذارید و اگر مسئولین برخورد نکنند آن وقت است که موج امت حزب الله نجاسات را خواهد شست و دوباره پرچم دین‌خواهی به اهتزاز در خواهد آمد.

5 از همه آحاد ملت مسلمان می‌خواهیم در این دوره نیز همچون موارد قبل به میدان بیایند و به وظیفه شرعی خود عمل کنند. مردم ایران حتی آن دختر به ظاهر کم‌حجاب، اهل این سرزمین و دل‌داده‌ی به اسلام هستند و دشمن نمی‌تواند با سوء استفاده از احساسات و عواطف، دوقطبی ایجاد کند و مردم را علیه اسلام بشوراند.

آخِرُ دَعْوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمين

جمعی از اساتید حوزه علمیه

۲۴ صفر الخیر ۱۴۴۴ مطابق با ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۱

ارسال نظرات