۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۱۹۹۴۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

نقش حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه حائز اهمیت است

نقش حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه حائز اهمیت است
مازندران - حجت الاسلام قائمی، نهادهای حوزوی را پرچمدار حفظ نظام و مقابله با آسیب های اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی در دوره تخصصی تربیت مربی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر ویژه مبلغان مدارس علمیه خواهران استان، ورود حوزه علمیه به کنشگری های اجتماعی را از سرفصل های شورای عالی سیاست گذاری حوزه های کشور بیان و اظهار داشت: نهادهای دینی، پیش قراولان تحولات سیاسی و اجتماعی در تاریخ کشور بودند و در همه تاریخ نگارهای کشور، از قرن 19 تا معاصر، علمای دینی و پایگاه های مذهبی جایگاه ویژه ای داشتند.

وی از جنبش تنباکو، دوران مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و ظهور انقلاب اسلامی به عنوان مصادیق این مسأله یاد و تصریح کرد: دربار، بازار و نهاد دینی سه رکن همیشگی تحولات سیاسی اجتماعی ایران بودند.

حجت الاسلام قائمی، ورود به مسأله مواد مخدر را نه به عنوان یک امر فرعی در زیست علمی که وظیفه ای ذاتی بیان و خاطرنشان کرد: نفی سبیل و حفظ نظام دو قاعده فقهی این مسأله است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه امروزه مافیای مواد مخدر در ابعاد مختلف سعی در ضربه زدن به بدنه جامعه برای از بین بردن نیروهای مؤثر در تحولات اجتماعی دارد، تصریح کرد: وظیفه دانش آموختگان حوزه این است که برای جلوگیری از سلطه بر جامعه اسلامی و حفظ نظام سیاسی حکومت اسلامی به این بخش ورود پیدا کند.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به اینکه نقش حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: حوزویان در صحنه های مختلف ثابت کردند می توانند نقش بسیار هدفمندی در کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه ایفا کنند.

حجت الاسلام سید حمید مطهری، از اعضای هیأت امناء مدرسه علمیه امام حسین(ع) چالوس نیز در این نشست به آسیب های اجتماعی اشاره و آن را به واسطه مال، صفات انسانی، ارتباط کلامی، اجتماع و ارتباط انسان ها دانست.

وی اذعان کرد: فرد معتاد بیماری است که نه تنها خود که خانواده و جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد، تزلزل خانواده، روابط عاطفی، تأثیر منفی در تربیت فرزندان، ایجاد خشونت، جدایی و سردی در روابط از جمله آسیب های اعتیاد در خانواده است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات