۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۹۹۸۳

طومار مردم قم مبنی بر درخواست محاکمه قاطع برخی حامیان حوزوی حوادث اخیر

طومار مردم قم مبنی بر درخواست محاکمه قاطع برخی حامیان حوزوی حوادث اخیر
مردم قم در حاشیه نماز جمعه این هفته با امضای طوماری خواستار برخورد دستگاه قضا با برخی از چهره های شبه حوزوی شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مردم قم در حاشیه نماز جمعه این هفته ضمن شعار علیه بانیان اغتشاشات اخیر با امضای طوماری خواستار برخورد دستگاه قضا با برخی از چهره های شبه حوزوی شدند که با مواضع شتابزده خود موجب هجمه و اتهام زنی به نظام شدند.

طبق آنچه در این طومار آمده، امضا کنندگان رسیدگی به نوع عملکرد برخی از رسانه ها از دستگاه قضایی و قاضی القضات را مطالبه کرده اند.

متن کامل طومار مردم قم خطاب به ریاست محترم قوه قضائیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْل

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای(دامت برکاته)

حوادث تلخ اخیر که در پوشش مخالفت با گشت ارشاد آغاز شد، منجر به تهدید امنیت ملی، وهن ارزش‌های اسلامی، هتک حرمت بانوان مؤمنه، شهادت تعدادی از بسيجيان و نیروهای مسلح و مردم عادی، تخریب اموال عمومی و نیز سوءاستفاده تمام عیار دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی گردید.

در شکل‌گیری فتنه و آشوب‌های اخیر، برخی عناصر مشهور، و از آن جمله بعضی حوزویان نقش پر رنگی داشته‌اند. طبیعتا نقش آمران و تشجیع کنندگان، به مراتب بیشتر از عناصر میدانی خرابکاری است که بعضا تحت تأثیر فضاسازی رسانه‌ای وارد میدان شده‌اند.

به طور مشخص مواضع و بیانیه‌های تحریک کننده آقایان «سیدمحمد خاتمی، سیدمصطفی محقق داماد، سیدمحمدجواد علوی بروجردی، سیدحسن خمینی، سیدحسین موسوی تبریزی و برخی اعضای گروهک غیرقانونی مجمع محققین» در واکنش به فوت بانوی کردستانی، در ایجاد اغتشاشات و فراگیر شدن آشوب‌های کور و زیر سؤال رفتن نهادهای حاکمیتی و اصل نظام اسلامی بسیار موثر بوده، تشویش اذهان عمومی نیز در آن محرز و مبرهن است لذا قطعا به‌عنوان سبب مقدم و اقوی در پیش‌آمد تلخ روزهای اخیر شناخته می‌شوند.

مواضع شتابزده نامبردگان با انگیزه‌های سیاسی، آنهم پیش از روشن شدن ابعاد ماجرا و بدون اطلاعات لازم، خیل اتهامات را متوجه دستگاه‌های حاکمیتی و نیروهای مسلح نموده، در زمینه‌سازی و گسترش دامنه آشوب‌های کور سراسری کاملا مؤثر بوده است.

اینجانب امضاءکنندگان طومار ذیل (آحاد مردم و روحانیون قم) از آن مقام منیع درخواست می‌داریم که جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از تکرار موارد مشابه با اشخاص فوق‌الذکر و همچنین رسانه‌هایی همچون «خبرآنلاین»، «جماران»، «شفقنا» و «روزنامه شرق» که به‌صورت شبکه‌ای و هم‌گام با رسانه‌های معاند به نشر بیانیه‌های شهرآشوب فوق اقدام کردند، با عنوان مجرمانه «نشر اکاذیب» و «تشویش اذهان عمومی» و عاملیت غیرمباشر در ایجاد آشوب، برخورد قضائی قاطع و عاجل صورت پذیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جواد کرمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
مدافعین بی بصیرت آشوبگران باید محاکمه شوند
3
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
از طومار حمایت می کنم
3
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
وحدت حفظ کنید شماالگوی ماهستید
0
0