۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۲۰۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین مقامی عنوان کرد؛

حجاب؛ سنگر مستحکم خط مقدم نظام

حجاب؛ سنگر مستحکم خط مقدم نظام
عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: حجاب دستورالعمل واجب شرعی و جز قوانین مملکت ما است که رعایت آن بر همگان اعم از مسلمان و غیرمسلمان ساکن کشور ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی عضو هیات رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم حجاب در جامعه گفت: بحث حجاب یک بحث و دستورالعمل واجب شرعی و جز قوانین مملکت ما شده است.

وی افزود: وقتی یک چیزی جز قوانین مملکت شده است هر فردی چه با دین و چه بی‌دین، مسلمان یا غیرمسلمان باشد، باید قانون مملکت را رعایت کند، آن انسان های بی سوادی که در صدا و سیما و رسانه ها می گویند «لا اکراه فی الدین» هر کس می‌خواهد حجاب داشته باشد و هر کس نمی‌خواهد حجاب را رعایت نکند چقدر منحرفانه از دین برداشت دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه در هر مملکتی وقتی مسئله‌ای قانون شد، تمام افراد باید ملتزم به آن باشند، اظهار کرد: رعایت این مطلب بسیار بدیهی و روشن بوده و نیازی به شرح ندارد و برخی حجاب را با نماز مقایسه می‌کنند، مگر نماز خواندن اجباری است که چنین مقایسه باطلی را انجام می‌دهید.

حجت الاسلام والمسلمین مقامی حجاب را قانون کشور برشمرد و تصریح کرد: حالا که حجاب قانون کشور و مصوبه مجلس شورای اسلامی است رعایت آن برتمام مردم لازم و ضروری است و دشمنانی که حجاب را مطرح می کنند، در واقع حجاب بهانه‌ای قرار داده و اصل نظام را نشانه رفته اند.

وی ادامه داد: همانگونه که خود دشمنان و بدخواهان هر از چندگاهی در تریبون‌ها علنی می‌گویند، پس از حجاب نیز دست‌بردار نخواهند بود و به دنبال علنی شدن شرب خمر و مشروبات الکی و کاباره‌ها خواهند بود و اگر قرار باشد به چنین جایگاهی ختم شود که دیگر نظام اسلامی نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه سنگر مستحکم خط مقدم نظام را حجاب دانست و خاطرنشان کرد: رعایت حجاب علاوه بر اینکه از نظر شرع واجب است بلکه از نظر قانون نیز لازم‌الاجرا می‌باشد چرا که از قوانین مصوب مجلس جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات