۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۲۰۰۶۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

وحدت مردم و نیروهای مسلح رمز موفقیت در برابر دشمن است

وحدت مردم و نیروهای مسلح رمز موفقیت در برابر دشمن است
حجت الاسلام شاهرخی با تأکید بر ضرورت تقویت و حفظ وحدت بین مردم و نیروهای مسلح تأکید کردو گفت:وحدت ضامن پیروزی در دوران دفاع مقدس بود و امروز رمز موفقیت در برابر دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نظام سلطه رژیم بعث عراق را تحریک کرد که در ۳۱ شهریور سال ۵۹ به نظام نوپای انقلاب حمله کند، نظامی که تازه در حال شکل گیری سپاه و ارتش بود وارد جنگ شد و در داخل نیز صدای فتنه و آشوب و تجزیه طلبی شنیده می شد، گفت: در چنین وضعیتی که جنگ به ایران اسلامی تحمیل شد، امام خمینی(ره) بدون ترس و با آرامش کامل روحیه ایثار و شهادت در کالبد فرمانده هان ارتشی و سپاه دمید و باعث تقویت روحیه رزمندگان شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام راحل فرمود آنچنان سیلی به رژیم بعث خواهیم زد که قادر به بلند شدن نباشند، افزود: امروز وقتی اتفاقات جنگ را بررسی می کنیم می بینیم که تقدس امام راحل برای جهاد فی سبیل الله بسیار موثر بوده است.

وی با بیان اینکه امام راحل شهادت را روز نشاط عاشقان خدا عنوان می کرد، ادامه داد: جنگ برای ما تهدید بود ولی ملت ایران از جنگ یک فرصت برای بقا و ادامه حیات انقلاب استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امام(ره) در جنگ به پایبندی اصول اخلاقی مقید بود و باعث شد که جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد، عنوان کرد: جنگ با ایران جنگ با اسلام و قرآن بود و کسانی که در جنگ حضور داشتند در مسیر دفاع از اسلام و قرآن بودند.

وی بیان کرد: پایبندی امام راحل به اصول اسلامی و الهی جنگ را مقدس کرد زیرا کسی که در راه خدا کشته شود، شهید است و ماموریت آنان دفاع از اسلام و قرآن بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه توجه به معنویت در امر جهاد باعث شد تا زمانی که نور ایمان در قلب رزمندگان بود پیروز میدان باشند، گفت: دوری از زرق و برق دنیا و معنویتی که امام(ره) معرفی کرد سبب شد که مردم به سمت جبهه ها هجوم بردند و روحیه بسیجی را برای انجام تکلیف نهادینه کرد و در‌ دوران دفاع مقدس روحیه بسیجی در همه رده های نیروهای مسلح مشاهده می شد و امام خمینی(ره) این روحیه را بنیان نهاد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل بر تقویت بنیه دفاعی و تجهیزات نظامی تاکید داشت تا بنیه دفاعی کشور در بهترین وضعیت باشد، ادامه داد: استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز از توصیه های امام راحل بود و بر وحدت نیروهای مسلح تاکید داشت تا در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم.

امام جمعه خرم آباد بر ضرورت توجه به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که نظام سلطه دشمن اصلی است و آنان همواره قصد ضربه زدن به نظام را دارند.

وی ادامه داد: وحدت مردم و نیروهای مسلح ضامن پیروزی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن خواهد بود و در سایه انسجام و همدلی مردم و مسؤولان و نیروهای مسلح پیروزی خواهد شد.

مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مردم از اتفاقات اخیر و آسیب زدن اغتشاش گران به اموال عمومی و پلیس ناراحت هستند، گفت: مردم پشتیبان نیروی انتظامی است، چرا که کشور ما یک کشور اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر نباید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه حجاب یک واجب شرعی است و نباید کنار گذاشته شود، تأکید کرد: باید حجاب در بین همگان رعایت شود و اگر رعایت نشود نیروی انتظامی موظف است که به وظیفه خود عمل کند و اگر بخواهیم عقب نشینی کنیم دشمنان نیز گستاخ تر خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: ملت از نیروهای مسلح مخصوصا نیروی انتظامی در راستای اجرای ماموریت های خود حمایت می کند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات