۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۷۲۰۱۱۲
الجزایر:

استعمار شدن فلسطین را نمی‌پذیریم

استعمار شدن فلسطین را نمی‌پذیریم
عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر با بیان اینکه هیچ کس در الجزایر نیست که حامی فلسطین نباشد، گفت: الجزایر استعمار اراضی فلسطین را نمی‌پذیرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر شامگاه شنبه تأکید کرد که مسئله فلسطین، برای الجزایر، یک مسئله بنیادین است.

تبون با بیان اینکه هیچ کس در الجزایر نیست که حامی فلسطین نباشد، گفت: الجزایر استعمار اراضی فلسطین را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری سما به نقل از رئیس جمهور الجزایر گزارش داد: اگر قدرتمندترین حکومت جهان، فلسطین را استثمار کند، ما همچنان از آن حمایت خواهیم کرد. فلسطین متعلق به مردم فلسطین است، نه کس دیگری.

وی در پایان خاطر نشان کرد: «ما با استعمار مبارزه کردیم و شهدای زیادی دادیم. نمی‌توانیم استعمار یک حکومت را بپذیریم و هر جا که باشد با آن مبارزه خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور الجزائر همچنین چندی پیش تأکید کرد که کشورش قضیه فلسطین را رها نخواهد کرد؛ چرا که این مسئله به استعمارزدایی مربوط می‌شود.

تبون با بیان اینکه نقش محوری الجزائر در برخی مسائل و قضایای منطقه‌ای، دوباره از سر گرفته می‌شود، تصریح کرد: «قضیه فلسطین، به خاطر قداست این سرزمین از ارزش‌های الجزائر از زمان ریاست‌جمهوری «هواری بومدین» [رهبر الجزائر از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۸، چهارمین رئیس جمهور این کشور و از شخصیت‌های برجسته جنبش عدم تعهد] تاکنون است».

رئیس‌جمهور الجزائر ضمن اشاره به این که قضیه فلسطین و مسئله صحرای غربی، به اصل استعمارزدایی بازمی‌گردند و باید از آن‌ها حمایت کرد، از سیاست‌های اسپانیا درباره صحرای غربی انتقاد کرد.

در همین ارتباط، محمد میقاتلی خطیب الجزایری تیر ماه گذشته تأکید کرد، هر کس تاریخ الجزایر را مطالعه کند، راز حمایت این کشور از مسائل مظلومان و در صدر آن مسئله فلسطین را درک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین، مهمترین مسئله الجزایر باقی خواهد ماند، تصریح کرد: «شادی استقلال ما، فقط با پیروزی فلسطین، بازگشت مسجدالاقصی و سراسر فلسطین به آغوش اسلام و مسلمانان تکمیل خواهد شد».

الجزائر از معدود کشورهای عربی و اسلامی است که از ابتدای مسئله فلسطین تاکنون مدافع حقوق ملت فلسطین است و از راه‌های مختلف از آرمان قدس حمایت کرده است.

از آغاز درگیری‌های مردم فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی طی ماه رمضان امسال، مقامات الجزائری با تماس‌ها و هماهنگی‌های درون عربی، تحولات قدس را پیگیری کرده‌اند.

ارسال نظرات