۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۱۲۱
توصیه استاد مصری:

کودکان از ۵ سالگی قرآن بیاموزند

کودکان از ۵ سالگی قرآن بیاموزند
البسیونی ۸۵ ساله مصری است که ۷۰ سال از عمر با برکت خود را به آموزش حفظ قرآن به کودکان اختصاص داده و توصیه می‌کند که پنج سالگی زمان مناسبی برای شروع حفظ قرآن کودکان است.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ محمد عطا البسیونی استاد پیشکسوت ۸۵ ساله مصری است که ۷۰ سال از عمر با برکت خود را به آموزش حفظ قرآن به کودکان اختصاص داده و توصیه می‌کند که پنج سالگی زمان مناسبی برای شروع حفظ قرآن کودکان است.

وی می‌گوید که پدر و پدربزرگش هم به مانند عالمان بزرگ و شخصیت‌های معروف در مصر، حفظ آیات قرآن کریم را آموخته‌اند.

به گفته البسیونی، مصطفی محمود، اندیشمند فقید مصری و القصبی محمود زلط، معاون سابق دانشگاه الازهر از جمله کسانی هستند که توسط پدربزرگ و پدرش حافظ قرآن شده‌اند.

وی می‌گوید: پدربزرگم فردی باهوش بود و قرآن قرائت می‌کرد و از فقه و تجوید قرآن هم می‌نوشت؛ پدرم نیز راه او را ادامه داد.

شیخ البسیونی در هشت سالگی با حمایت پدربزرگ خود حفظ قرآن کریم را آغاز کرده و تا ۱۰ سالگی حافظ کل قرآن کریم شده است.

او از ۶۰ سال پیش مشغول آموزش حفظ قرآن کریم به کودکان شد و یک اتاق کوچک در طبقه پایین منزل خود را برای حفظ قرآن به کودکان در استان الغربیه مصر اختصاص داده است.

البسیونی می‌گوید: خیلی از کودکانی را که آموزش داده‌ام، حالا استاد دانشگاه شده‌اند و یکی از کودکانی که در هفت سالگی نزد من موفق به حفظ قرآن کریم شده توسط دانشگاه الازهر «شافعی کوچک» لقب گرفته است.

وی همچنین بر اهمیت حفظ قرآن و فواید آن از دوران کودکی به‌ویژه از شروع پنج سالگی تأکید کرد و گفت: حافظ قرآن کریم باید به مرور حفظیات خود عادت کند تا برای همیشه در ذهنش باقی مانده و دچار فراموشی نشود.

از جمله دیگر اعمال خیر شیخ البسیونی، غسل و کفن اموات است. او ماه‌های رمضان هم امام جماعت نمازگزاران در مسجد زادگاهش است و با وجود کهولت سن و بیماری از پای نیفتاده و معتقد است که وقتی بین دانش‌آموزانم هستم خستگی از تنم بیرون می‌رود و احساس جوانی می‌کنم.

ارسال نظرات