۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۷۲۰۲۲۱
امام جمعه سابق پاراچنار:

توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از نیازهای اصلی امروز جوامع اسلامی است

توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از نیازهای اصلی امروز جوامع اسلامی است
شریعتی گفت: از دیدگاه حکیمانه رهبر انقلاب مولفه های سبک زندگی اسلامی را می توان در پنج حوزه اندیشه، خلاقیت فردی، خانواده، خلاقیت اجتماعی و کسب و کار خلاصه کرد.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اخلاق حسین شریعتی امام جمعه سابق پاراچنار و مدیر امور تبلیغی حوزه علمیه مرکزی جعفریه پاراچنار با تشریح تفاوت های سبک زندگی غربی و اسلامی درسخنرانی خود اظهارداشت: یکی ازتفاوت های اساسی میان سبک زندگی اسلامی با سایرسبک های زندگی موجود در دنیا، وجود معنویت بوده و حال اینکه زندگی بشر امروزی، در چارچوب تمدن هاى مادى دنیا، تحت تربیت مکاتب حاکمان مادی گرا درجهان می باشد.

وی خاطر نشان کرد: انسانی که سرگرم زندگی مادی و تامین نیازهای نفسانی و رفاه دنیوی باشد با انسانی که معنویت را در تمام شئونات زندگی خود اعم از ارتباط قلبی با خدا، توجه به قرآن، دعا و مناجات، توسل به اهل بیت، داشتن نظم در امور و تقوا، کاملا متفاوت می باشد.

امام جمعه سابق پاراچنار افزود: مقام معظم رهبری، براساس آموزه های دینی، درخصوص اعتقاد به آخرت در زندگی بشر فرموده اند: «محدود شدن دید انسان ها در زندگی به دنیا، یکی ازخصوصیات نظام جاهلی است که همه چیز انسان ها صرفاً در زندگی دنیا خلاصه می شود و اینکه انسان کارى بکند و آن را به حساب خدا و معنویت و روز جزا بگذارد، در این زندگى وجود ندارد. درمقابل، یکی ازخصوصیات اسلام این است که همه ى زندگى و همت انسان، محدود به حیات دنیا نباشد و این خصوصیات بعثت است که نقطه ى مقابل آن، جاهلیت قرار دارد». لذا وجود یا عدم وجود معنویت و اخلاق در زندگی نقطه ی متمایز انسان مادی گرا و انسان الهی و اسلامی به شمار می رود. و به همین سبب رهبر انقلاب اسلامی، ضمن اینکه هدف اصلی وقوع انقلاب اسلامی ایران و اولین پیام این انقلاب را «ورود معنویت در زندگی مردم» معرفی کرده اند. ایشان بر این باوراند که وجود خداوند متعال، دین و معنویت در زندگی، سبک زندگی متفاوتی را نیز برای انسان ها رقم خواهد زد که در زندگی مردم اثر گذاشته و به فعالیت های آنان شکل می دهد.

حجت الاسلام والسلمین شریعتی: از دیدگاه حکیمانه رهبرانقلاب مولفه های سبک زندگی اسلامی را می توان در پنج حوزه اندیشه، خلاقیت فردی، خانواده، خلاقیت اجتماعی و کسب و کار خلاصه نمود.

از سوی دیگر پروفسور دکتر لیاقت حسین رئیس دانشکده دولتی پاراچنار با اشاره به نقشه های شوم دشمنان اسلام برای جوامع اسلامی و فاصله گرفتن اقشار جامعه از اسلام و ترویج افکار مسموم بر علیه جوانان اظهارداشت: با توجه به سبک های گوناگون زندگی در دنیای امروز، توجه به سبک زندگی اسلامی یکی از نیازهای اصلی جوامع اسلامی می باشد.

پروفسور دکتر لیاقت حسین گفت: برگزاری مسابقه و کنفرانس تحت عناوین مهم و مورد نیازجامعه جوانان اسلامی همچون سبک زندگی اسلامی برای مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و زیان های جبران ناپذیر اخلاقی و فرهنگی، بسیار ضروری و حیاتی می باشد.

رئیس دانشکده دولتی پاراچنار با ابراز تشکر و قدردانی از رییس خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور افزود: برگزاری این کنفرانس و مسابقه مقاله نویسی به عنوان اولین گام در انجام این رسالت مهم با تدبیر و حمایت خانه فرهنگ ج.ا.ایران درپیشاور، می‌تواند مقدمه‌ای برای عملی نمودن فرمایشات و برجسته نمودن تاکیدات رهبری و آگاهی جوانان از موضوعات مهمی همچون سبک زندگی اسلامی باشد.

سخنرانان دیگر، با تاکید بر پیروی و اطاعت از منویات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامت برکاته اظهار داشتند: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران تنها امید جهان اسلام در این عصر مملو از ظلم، هرج و مرج و پرآشوب می باشد. جهان اسلام تنها با پیروی از فرمایشات حکیمانه ایشان می تواند عزت، شرف و هویت خود را حفظ نماید.

آنان گفتند: مقام معظم رهبری راهبردهایی برای خنثی نمودن دسیسه های دشمنان اسلام و راه های برون رفت از بحران های موجود درجهان اسلام را ارایه نموده اند. و لذا اگر راهبردهای معظم له عملی گردد، عزت، شرف و جلال مسلمانان بار دیگر به جهان بازخواهد گشت.

سخنرانان اظهار داشتند: اگرجهان اسلام خواهان توسعه و پیشرفت درتمام عرصه ها می باشد، بایستی نظرات و فرمایشات ایشان را که یکی ازمهمترین آنان، موضوع سبک زندگی می باشد، درتمام شئون زندگی خود عملی نمایند.

سخنرانان با تاکید بر اهمیت و ضرورت موضوع سبک زندگی اسلامی بیان داشتند: موضوع سبک زندگی ارتباط استوار و محکمی با مفاهیم فرهنگ، جامعه، اخلاق، ایدئولوژی، شخصیت، هویت، نیاز و مصرف داشته و درمقابل آن پذیرش منفعلانه و برقرار کردن سبک زندگی غربی با خاستگاه سکولار برای جوامع مسلمانان، موجب نابودی هویت و استقلال آنان خواهد شد. و از این جهت بررسی و اقدام این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

ارسال نظرات