۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۷۲۰۲۸۶
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تا وقتی پرچم امام حسین در کشور بلند است هیچ آسیبی به آن نمی رسد+فیلم

تا وقتی پرچم امام حسین در کشور بلند است هیچ آسیبی به آن نمی رسد+فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: بنیانگذار این نظام فرمود ما هر چه داریم از امام حسین(ع) داریم و تا وقتی بیرق امام حسین(ع) در این کشور بلند باشد کسی نمی تواند آسیبی به آن برساند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی بعد از نماز عصر حرم مطهر بانوی کرامت در سالروز شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: عبدالعظیم حسنی(ع) که دوستی اش با اهل بیت توسط امام هادی(ع) تأیید شده به محضر امام رضا(ع) رسید و ایشان راه های تقرب به اهل بیت را در چند مطلب به او بیان کردند.

وی گفت: حضرت در صدر این روایت صداقت امانت و چند نکته را بیان می کنند و در ذیل روایت می فرمایند ای عبد العظیم سلام من را به دوستان و محبان من برسان و به آنها بگو راه های نفوذ شیطان به خودتان را ببندید زیرا تسلط شیطان بر شما دور شدن از اهل بیت را به همراه می آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) در روایتی فرمودند شیطان در دنیا دام هایی را قرار داده و قصدش این است که محبان ما را در این دام ها بیندازد، افزود: پیامبر(ص) فرمودند زمانی در امت من می آید که زنانی در جامعه حضور پیدا می کنند که منشأ فتنه اند و باعث آشوب در جامعه می شوند؛ از من اظهار بیزاری می کنند و من هم از آنها اظهار بیزاری می کنم.

وی با بیان اینکه در سوره اعراف راه های نفوذ شیطان بیان شده است، گفت: شیطان از چهار موضع روبرو، پشت سر راست و چپ به انسان هجوم می کند و بندگان را از مسیر شکر فاصله می دهد؛ ذیل این آیه در برخی تفاسیر بیان شده است که در روایات داریم حمله از روبرو این است که شیطان امر آخرت را برای انسان بی مقدار جلوه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: حمله از پشت سر به این معنی است که در جمع مال و دادن مال به دیگران بخل می ورزد؛ حمله از سمت راست یعنی دینشان را از بین می برد و راه ضلالت را برایشان هدایت جلوه می دهد و حمله از سمت چپ به این معنی است که لذت و شهوت را برایشان دوست داشتنی جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه این مملکت صاحب دارد و صاحبش امام زمان(عج) هستند، گفت: پرچم این مملکت پرچم امام حسین علیه السلام است و بنیانگذاراین نظام فرمود ما هر چه داریم از امام حسین علیه السلام داریم و تا وقتی بیرق امام حسین(ع) در این کشور بلند باشد کسی نمی تواند آسیبی به آن برساند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه به برکت این نظام هیچ کجا مثل ایران بیرق امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) بلند نیست، افزود: افرادی که خیانت کردند؛ افرادی که از خیانتکاران حمایت کردند و آتش بیار معرکه بودند مطمئن باشند خون پاک شهدا دامنشان را خواهد گرفت و در دنیا و آخرت به خفت خواهند رسید.

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات