۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۲۰۳۰۷
حجت الاسلام گنابادی نژاد:

۵.۸ میلیون زائر امام رضا در دهه پایانی صفر وارد مشهد شدند

۵.۸ میلیون زائر امام رضا در دهه پایانی صفر وارد مشهد شدند
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران گفت: پنج میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از ابتدای دهه پایانی ماه صفر(۲۷ شهریور) تا دیروز(پنجم مهرماه) وارد مشهد شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران و جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: پنج میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از ابتدای دهه پایانی ماه صفر(۲۷ شهریور) تا دیروز(پنجم مهرماه) وارد مشهد شده‌اند.

وی ابراز کرد: ۸۷ درصد از این شمار با وسایل نقلیه شخصی، ۶ درصد با اتوبوس و پنج درصد با قطار و ۲ درصد با هواپیما وارد مشهد شده اند و آمار زائران پیاده در پایان ماه صفر و به صورت مجزا اعلام می شود.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: ورود این شمار از زائران به تکمیل ۷۱ درصد از ظرفیت اقامتی رسمی و غیررسمی مشهد منجر شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به این ترتیب تا پایان دیشب ۸۲ درصد ظرفیت واحدهای رسمی، ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان موقت و ۴۵ درصد ظرفیت اسکان اضطراری اقامتی مشهد تکمیل شده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: مجموع ظرفیت اقامت رسمی، موقت و اضطراری آماده‌سازی شده برای دهه پایانی ماه صفر ۶۹۰ هزار نفرشب است.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اولویت فعلی ما، سازماندهی و تسهیل بازگشت زائران است و با پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم پایان خروج زائران نیز به خوبی انجام شود.

ارسال نظرات