۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۰۴۵۴
امام جمعه قم تاکید کرد؛

لزوم دستیابی به امکانات مختلف برای مقابله با فتنه انگیزی دشمنان

لزوم دستیابی به امکانات مختلف برای مقابله با فتنه انگیزی دشمنان
آیت الله سعیدی با اشاره به تجربه مسؤولین در مقابله با فتنه ها گفت: دشمن هیچگاه از فتنه انگیزی دست نمی کشد و باید به امکانات برای مقابله با آن مجهز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلای قدس برگزار شد، گفت: کفر پنهانی منافقان در پایان عمر آن ها آشکار می شود و اگر توبه نکنند و با کفر از دنیا بروند عاقبتی شر خواهنند داشت.

وی در ادامه افزود: امام هشتم به شخصی توصیه فرمود بستگان خود را از فتنه ها و آتش افروزی ها حفظ کند و نگذارد بازیچه آشوبگران بشوند؛ فتنه و آشوبی که اخیرا در بعضی از نقاط کشور به وقوع پیوست به مراتب کمتر از فتنه 88 و 78 بود زیرا مسؤولین نظام به تجربه بهتری رسیده اند.

تولیت حرم حضرت معصومه با اشاره به تداوم دشمنی ها با ملت ایران، اظهار داشت: شما مردم به دین خدا و پیامبر، ائمه، ولایت اهل بیت و ولایت فقیه معتقد و ملتزم هستید از همین رو دشمنان خدا با شما در ستیز هستند و دست از فتنه گری بر نمی دارند و نهایت هدفشان این است که از دین دست بکشیم؛ هشدار همه این فتنه ها این است که مسؤولین ما نباید هیچگاه از مکر دشمن غفلت کنند.

وی با قرائت آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّكُمۡ وَءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمۡ لَا تَعۡلَمُونَهُمُ ٱللَّهُ يَعۡلَمُهُمۡۚ» گفت: خداوند توصیه کرده در مقابل دشمن خود را تجهیز کنید و امکانات را افزایش دهید؛ از این آیه تقویت توان سیاسی و اقتصادی نیز برداشت می شود که لازمه پیشرفت است.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: باید به هر امکاناتی که در پیروزی بر دشمن می تواند کمک کار باشد مجهز شویم و به پیشرفته ترین سلاح ها و ابزار ها مسلط باشیم؛ منظور از این آماده سازی فقط تهاجم نیست بلکه وحشتی است که سببب جلوگیری از جنگ می شود زیرا تقویت قدرت دفاعی یک عنصر بازدارنده است.

وی تصریح کرد: اگر طبق این آیه کریمه عمل کنیم بهتر از گذشته می توانیم این فتنه ها را مدیریت کنیم؛ سردار دلها نیز تأکید کرده میزان فرصت در بحران ها از خود فرصت ها بیشتر است به شرط اینکه نترسیم و نترسانیم؛ از همه مردم و عزیزان در سراسر کشور تشکر می کنم که راهپیمایی های عظیمی داشتند و آتش ها را خاموش کردند.

امام جمعه قم با تشکر از تلاش‌های نیروی انتظامی ابراز داشت: نیروی انتظامی ما همچون مالک اشتر عمل می کند و با دشمنان به سختی می جنگد و با خودی ها هرگز نمی جنگد؛ مالک از گذرگاهی می گذشت و جوانی به او جسارت کرد که مالک را نمی شناخت و دیگران او را متوجه کردند که این شخص مالک اشتر بود و جوان برای عذرخواهی از این فرمانده بزرگ رفت و دید مالک دارد برای آن جوان دعا می کند؛ اگر نیروی انتظامی در مقابل دشمنان سخت برخورد کرد نباید به او خرده گرفت.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسکری تصریح کرد: امام عسکری نوری تابان بود که مانند پدران خود گام به گام راه آن ها را پیموده است؛ یکی از توصیه های رهبران الهی این است که مردم را نسبت به آینده خوشبین کنید زیرا بدون امید نمی توان قدمی برداشت و ناامیدی سمی مهلک است؛ امیدآفرینی بزرگ ترین خاصیت اعتقاد به مهدویت است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه تشیع چشم به آینده ای درخشان دارد، گفت: اعتقاد به مهدویت دل ها را سرشار از نور امید می کند و جامعه معتقد به مهدویت قوت قلب پیدا می کند؛ انتظار فرج هم امید است، اقدام هم تحرک و تلاش و صبر ملت ما به امید روزی است که حضرت حجت ظهور کنند و شیعیان آن حضرت به فرمان آن بزرگوار با محو آثار شرک، حکومتی برپا کنند و جهان را از ظلم خلاص کنند.

ارسال نظرات