۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۰۴۶۴
خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

ورود حوزه علمیه به موضوعات جدید ستودنی است

ورود حوزه علمیه به موضوعات جدید ستودنی است
خراسانی گفت: برگزاری همایش هایی با موضوعات جدید تصویری از بروز و فعال از حوزه علمیه مخابره می کند و رویکردهای جدید دانشی را نوید می دهد.

محمدباقر خراسانی دبیر همایش «جنگ بیولوژیک» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به برگزاری «همایش ملی جنگ بیولوژیک» پنج شنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ در شهرستان دامغان، گفت: ورود شجاعانه حوزه علمیه فاطمیه دامغان به مباحث و موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه ستودنی است و این عزم در برگزاری نشان از توجه به اقتضائات و نیازها دارد؛ با برگزاری چنین همایش هایی در سطح ملی، بخشی از نگرش منفی به حوزه های علمیه خنثی می شود.

معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: برگزاری همایش هایی با موضوعات جدید تصویری از بروز و فعال از حوزه علمیه مخابره می کند و رویکردهای جدید دانشی را نوید می دهد.

وی ادامه داد: ورود جمعی از طلاب حوزه خواهران دامغان از سطوح مختلف ۲ و ۳ به موضوع و تدوین مقاله، و همچنین ارائه در پنل های تخصصی سه گانه، نوعی شجاعت و اعتماد به نفس را حکایت می کند؛ این رویکرد نوید بخش آن است که در صورت حمایت، شاهد شکل گیری آثار علمی فاخر باشیم.

خراسانی اظهار داشت: شاید تصور بر این باشد برگزاری چنین همایشی و در این سطح، هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد، در حالی که با اطلاع عرض می کنم با اعتبار بسیار اندک و با رویکرد جهادی برنامه محور، این حرکت شکل گرفت.

وی با اشاره به همایش برگزار شده در دامغان اظهار داشت: این رویکرد-جهادی برنامه محور- نه نیاز به هزینه های آنچنانی دارد، و نه از رخوت و تنبلی و بی برنامگی خبری هست.

دبیر همایش ملی «جنگ بیولوژیک» در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم به تمامی دست اندرکاران، ریاست، مدیران، معاونان و عموم طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه دامغان و مجموعه دست اندرکاران همایش دست مریزاد و خدا قوت بگویم. و امیدوارم مقدمه کارهای فاخر ملی و بین المللی باشد.

ارسال نظرات