۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۲۰۴۷۷

آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ علمیه خواهران و جامعه الزهرا برگزار شد

آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌ علمیه خواهران و جامعه الزهرا برگزار شد
آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با پیام حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین مشترک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با پیام حضرت آیت الله سبحانی و با حضور احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان بیوت مراجع، علما، فضلا، اساتید، طلاب و فرهیختگان قبل از ظهر امروز در سالن جلسات آیت الله شرعی در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در بخشی از پیام حضرت آیت الله سبحانی آمده است: بانوان ارجمندی که مسیر علوم دینی را برگزیدید، شما از نعمت بزرگ استعدادهای جوان برخوردارید. اندیشیدن در آیات کتاب تکوین و تلمّذ و غور در محضر کتاب تدوین، توفیقی است تا از گذر آن بصیرتی نصیبتان گردد که به مدد نیروی سحرآمیز جوانی با نور وجودتان، عالمانه و آگاهانه در دنیای معاصر از آموزه های اسلام ناب، پاسداری وصیانت کنید. برشماست که در این مسیر از خرافه ها و هر آنچه رنگ جهل دارد بر حذر باشید و در قالب نقش های مقدّس و حیات بخش همسری و مادری، جلوه و مظهر زیبای طهارت و دانایی حضرت زهرا علیهاالسلام باشید. همانا رمز مانایی وجاودانگی بشر علم است «.. هلک خُزّان الاموال و هم أحیاء، و العلماء باقون ما بقی الدهرُ اعیانُهم مفقودة، و امثالهُم فی القلوب موجودة».

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل در این مراسم خطاب به طلاب علوم دینی که در نظام جمهوری اسلامی با امنیت کامل درحال طلب علم و تحصیل هستند بیان داشت: هم زمانی امنیت و علم آموزی در کشور ما نعمتی است که باید نسبت به حفظ و تحفظ آن تلاش کنیم و قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه افزود: در فضایی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است پدیده مبارک حوزه خواهران شکل گرفت و باید بدانیم که اگر مقدس‌ترین چیزها هم مورد مراقبت قرار نگیرند، می‌تواند به ضد ارزش تبدیل شوند؛ چنانکه بعد از ۵۰ سال از وفات پیامبر(ص) فرزند ایشان را در عاشورا به شهادت رساندند؛ درحالی که وقتی آیه تطهیر نازل شد پیامبر(ص) تا شش ماه در مقابل خانه فاطمه(س) ایستادند و این آیه را قرائت کردند؛ اما با همه این تاکیدات شاهد چنین فاجعه‌ای بودیم و مقدس‌ترین ارزش‌ها زیر سم اسبان له شد.

در ادامه این مراسم خانم سیده زهره برقعی با اشاره به اینکه خود ارزيابى از مسير طى شده حوزه‌های علمیه امری ضروری بوده و گستره مأموريت حوزه مسئله ای فراملى است، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد پویایی، کنشگری و اثربخشی بانوان در عرصه‌های مختلف فرهیختگی و علمی بوده ایم؛ هرچند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و عمل به فرمایشات امامین انقلاب مبنی بر حضور موثر بانوان عالم، متدین و متعهد برای شکل‌گیری خانواده‌های متمدن اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی کمی فاصله داریم؛ اما ان‌شاءالله برای رسیدن به این این مهم با قوّت روزافزون و انگیزه و امید پیش خواهیم رفت.

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: همه ما اذعان داریم که گستره مأموريت حوزه امری ملى نيست؛ بلكه فراتر از ملى و حتى منطقه اى است و امروز رسالت حوزه هاى علميه رسالتی كاملا جهانى و بين الملل است؛ اما ما چه مقدار از اسناد بالادستی و فرمایشات امامین انقلاب را در زمینه چشم انداز و رسالت حوزه محقق کرده ایم؟

ارسال نظرات