۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۲۰۵۸۹
حجت الاسلام والمسلمین فاضل مطرح کرد؛

اعلام آمادگی برای همکاری با حوزه‌ هندوستان / بهترین راه غلبه بر تهاجم دشمنان

اعلام آمادگی برای همکاری با حوزه‌ هندوستان / بهترین راه غلبه بر تهاجم دشمنان
مدیر حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد که ایران اسلامی تلاش می کند با ارائه فرهنگ صحیح دینی با تمام توان با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین فاضل در دیدار جمعی از علما، بزرگان و بانوان فعال حوزی و شیعی کشور هندوستان که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن عرض خوشامدگویی خدمت علما و بزرگان شیعی هندوستان، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در 28 استان ایران و در سه سطح علمی 2، 3 و 4 در حال فعالیت است که حاصل این فعالیت تربیت بیش از 60 هزار فارغ التحصیل خواهر و همچنین 60 هزار طلبه در حال تحصیل می باشد که خواهران طلبه در بخش های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور ایران فعالیت و اثرگذاری دارند.

وی افزود: آماده همکاری با حوزه های علمیه هندوستان هستیم و می توانیم تجارب حوزه های علمیه خواهران در ایران را در اختیار حوزه های علمیه خواهران در هندوستان قرار دهیم و در این راستا نشست های تخصصی برگزار کنیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که همه کشورها را درگیر کرده است، ادامه داد: مقابله با این تهاجم با توجه به سیاست های هر کشور متفاوت است و ایران اسلامی تلاش می کند با ارائه فرهنگ صحیح دینی با تمام توان با این تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کند و یا با ارائه الگوهای صحیح اسلامی و دینی اثرگذاری این تهاجم ها را خنثی نماید.

وی بهترین راه غلبه بر تهاجم دشمنان را عمل به آیه 60 سوره انفال دانست که خداوند می فرماید: « وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚوَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید و نیز برای قوم دیگری که شما بر (دشمنی) آنان مطلع نیستید (مراد منافقانند که ظاهرا مسلم و باطنا کافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف می‌کنید خدا تمام و کامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد».

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، تأکید بر اصلاح سیاست های جمعیتی و افزایش جمعیت در ایران را یکی از راه های مقابله با تهاجم دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: به هر اندازه که جمعیت جوان کشور بیشتر باشد می تواند در دل دشمنان ایجاد رعب و وحشت کند.

وی با اشاره به فعالیت های علمی ایران در گسترش دین اسلام و تشیع، گفت: در حال حاضر ملیت های بسیاری در این کشور مشغول علم آموزی و فراگیری علوم دینی هستند تا بتوانند با حضور در مناطق خود به ترویج دین اسلام پرداخته و جهانیان را با اسلام ناب و واقعی آشنا کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که ما نباید از عِده و عُده و امکانات دشمنان به ویژه کشورهای غربی در هراس باشیم و جا بزنیم، بیان داشت: علم در دست مسلمانان است و خداوند نیز یاری‌گر اسلام و مسلمانان است چنانچه در آیه 59 سوره انعام فرموده: «وَعِنْدَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَا يَعْلَمُهَا إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِي ظُلُمَاتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ؛ و کلیدهای خزائن غیب نزد اوست، کسی جز او بر آن آگاه نیست و نیز آنچه در خشکی و دریاست همه را می‌داند و هیچ برگی از درخت نمی‌افتد مگر آنکه او آگاه است و نه هیچ دانه‌ای در زیر تاریکی‌های زمین و نه هیچ تر و خشکی، جز آنکه در کتابی مبین مسطور است».

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با اتحاد، یکدلی و استفاده از تجارب بتوانیم خدمات و راهنمایی های خوبی را در اختیار حوزه های علمیه هندوستان به ویژه خواهران فعال در مدارس علمیه خواهران هند قرار دهیم تا بتوانند عدالت علمی و آموزشی را در حوزه ها گسترش دهند.

ارسال نظرات