۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۲۰۷۳۶
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

در کشور ما برای حل مشکلات کمتر به اصل و ریشه پرداخته می‌شود

در کشور ما برای حل مشکلات کمتر به اصل و ریشه پرداخته می‌شود
حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به ضرورت اجرای راه حل‌های سیاسی در خصوص مسأله حجاب گفت: مسؤولین در خصوص حل مشکلات کمتر سراغ مسائل ریشه‌ای می‌روند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین واعظی رئیس دفتر تبلیغات انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم در جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخش زیادی از مسأله حجاب در کشور ما خارج از بحث فرهنگی آن، حالت اعتراض سیاسی پیدا کرده است؛ در جلسات متعدد که آقای پارسانیا نیز شاهد این مسأله بود تذکر دادم که فضای مجازی در خصوص حجاب اولویت دارد و اصل است و برخورد فیزیکی و موردی نیست.

وی در ادامه افزود: نه فقط در مسأله حجاب بلکه در بسیاری از مسائل ریشه رها می شود و به شاخ و برگها پرداخته می شود برای مثال وقتی 20 میلیارد دلار قاچاق در مبادی انجام می شد و با آنها برخوردی صورت نمی گرفت اما دیده می شد که در خرده فروشی ها کالای قاچاق جمع آوری می شد.

رئیس دفتر تبلیغات انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: سلبریتی ها تا همین چند وقت پیش علی رغم درآمد کلانی که داشتند هیچ مالیاتی از آنها اخذ نمی شد و هیچ برخوردی نیز با آنها صورت نمی گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: منطق غلطی است که با مورد های کوچک خرد برخورد می شود همانطور که در مسائل اقتصادی که بانک ها و شرکت های خصولتی مشکل آفرین هستند، و سراغ حل آن کسی نمی رود و اول از همه دست در جیب مردم شده و به حذف یارانه ها می پردازند؛ در خصوص حجم وسیعی از معترضین که بی حجابی را به عنوان شعار سیاسی قرار داده‌اند کار فرهنگی جواب نمی دهد.

وی با اشاره به معترضینی که صدا و سیما را تحریم کردند، گفت: اینها یک بار هم به مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دفتر تبلیغات تماس نمی گیرند که ما کار فرهنگی کنیم اول باید بررسی شود که کنش فرهنگی چقدر حل می کند؛ نمی شود که حس مشارکت را تقویت نکنیم و انسداد سیاسی را حل نکرده و مشکلات اقتصادی را درمان نکنیم و فقط بودجه فرهنگی را افزایش دهیم تا مشکل حل شود در حالی که به این صورت اتفاقی نخواهد افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی اظهار داشت: باید برای مسائل مختلف راه حل هایی نوشته شده داشته باشیم که پس از آن لشکر قوی اقناع‌گر، این مسأله را گفتمان سازی کنند، اما ابتدا باید وضع موجود در یک نظام مسائل سنجیده شود و مشکلات و راه حل های ایجابی در آن چیده شود.

وی در پایان گفت: روز اول اغتشاشات به فرزندان خود گفتم که جمهوری اسلامی تجربه خوبی دارد و می تواند از پس اینها برآید اما آرام سازی امنیتی که کار ضروری است نباید مانع شود که به فرهنگ سازی و گفتمان سازی نپردازیم.

ارسال نظرات