۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۲۰۷۴۸
آیت‌الله آملی لاریجانی:‌

اغتشاش، تخریب و هجمه به فراجا با هیچ منطقی سازگار نیست

اغتشاش، تخریب و هجمه به فراجا با هیچ منطقی سازگار نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت مهسا امینی را حادثه تلخی خواند و گفت: بحث اغتشاش، تخریب، قتل و به ویژه هجمه‌های عجیبی که به نیروهای فراجا شد با هیچ منطقی سازگار نیست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور اعضای حقوقی و حقیقی این مجمع که شهریور ماه ۱۴۰۱ با حکم مقام معظم رهبری منصوب شدند، برگزار شد.

در این جلسه با حضور اعضای جدید، تحقق مطالبات مقام معظم رهبری از این نهاد انقلابی پیگیری خواهد شد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام میراث ارجمند امام راحل است

محمدباقر ذوالقدر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران در این جلسه ‌اظهار کرد: این حضور نشانه توجه شما به نقش و منزلت مجمع تشخیص مصلحت نظام است که میراث ارجمند امام راحل به حساب می‌آید.

وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را به یک نهاد اثرگذار تبدیل کرده است

وی افزود: خدمت اعضای جدید تبریک و خوش آمد عرض می‌کنم و امیدوارم هستم حضور آنها به مثابه خونی تازه در مجمع به کارآمدی آن کمک کند. وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را به یک نهاد اثرگذار تبدیل کرده و از همه عزیزان استدعا داریم در این دوره هم مانند سابق کمک کنند تا مجمع در تمام فعالیت‌ها و کار ویژه‌های خود موفق باشد.

با سه تن از اعضای مجمع خداحافظی می‌کنیم

ذوالقدر ضمن گرامیداشت اعضای سابق مجمع که به رحمت خدا رفتند، گفت: با سه تن از اعضا که از عضویت در مجمع انصراف دادند آیت‌الله جنتی، آیت‌الله موحدی کرمانی و حجت الاسلام ناطق‌نوری خداحافظی می‌کنیم. مجمع در دوره فعلی دارای ۴۶ عضو است و دو نفر به اعضای حقیقی مجمع اضافه شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم، حکم رهبر انقلاب برای اعضای دوره نهم مجمع تشخیص مصلحت نظام را قرائت کرد.

از مقام معظم رهبری برای اعتماد به بنده و سایر اعضا تشکر می‌کنم

در این مراسم، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی ضمن تشکر از رئیس دفتر رهبر انقلاب اظهار کرد: از مقام معظم رهبری برای اعتماد به بنده و سایر اعضا تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم مطالبات ایشان در دوره هشتم و تاکید بر ادامه آن در دوره نهم را به نحو احسن به پایان برسانیم.

وی افزود: در بحث تنقیح سیاست‌ها و ساز و کارها و اجرائیات کار شده و برخی از اینها به محضر رهبر انقلاب ارسال شده و برخی هم در مراحل نهایی تدوین است و ان‌شاءالله در این دوره به سرانجام رسیده و برای استفاده و ابلاغ ارسال خواهد شد.

حادثه‌ای که برای آن خانم (مهسا امینی) پیش آمد تلخ بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات و اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: حادثه‌ای که برای آن خانم (مهسا امینی) پیش آمد تلخ بود و هیچکس راضی به این حادثه نبود، و مسئولان قوای سه‌گانه قول  پیگیری این موضوع را دادند و مردم هم قاعدتاً مطالباتی دارند و مسئولین موظفند که این مطالبات را بشنوند اما بحث اغتشاشات و تخریب و قتل و خصوصاً هجمه های عجیبی که به نیروهای فراجا شد با هیچ منطقی سازگار نیست. با این امواج عجیبی که رسانه‌ها در دنیا ایجاد کردند، پیداست که دشمن با تمام ابزار خود به میدان آمد اما به حمدالله مردم ما بصیر هستند و دست دشمن را می‌دانند.

دشمن با تمام قوای رسانه‌ای خود به میدان آمده است

آیت الله آملی‌لاریجانی افزود:‌ مقام معظم رهبری روز گذشته تحلیل بسیار دقیق و هوشمندانه ای از وضعیت ارائه فرمودند و طبق فرمایش ایشان دست دشمن در این توطئه‌ها کاملا آشکار است. دشمن با تمام قوای رسانه‌ای خود به میدان آمده و این اصلاً چیز جدیدی نیست و دشمن در طول این ۴۰ سال از هر مشکلی برای هجوم به انقلاب و اسلام استفاده کرده است.

اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در کشور زیاد است و چالش‌های بسیاری وجود دارد افزود: اما اعتراض و اغتشاش با هم تفاوت دارد و ما از قوه قضائیه انتظار رسیدگی دقیق داریم.

ارسال نظرات