۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۲۰۸۳۳
آیت الله خاتمی:

در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم/ فتنه گران عوامل دشمن هستند

در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم/ فتنه گران عوامل دشمن هستند
آیت الله خاتمی با اشاره به این که این فتنه دشمنان نیز با درایت رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد، گفت: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله سید احمد خاتمی، نائب رییس مجلس خبرگان رهبری در در یادواره ۴۰۰ روحانی شهید مازندران و یادبود مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه استان با اشاره به این که این دیار مهد عالمان دینی در عرصه‌های فلسفه، عرفان، تفسیر قرآن کریم و فقاهت است، گفت: علامه حسن زاده آملی و علامه جوادی آملی مفاخر دینی و علمی و مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی عالم تکرار نشدنی است که رشد یافته این دیار هستند.

وی در ادامه سخنان خود به اغتشاشات اخیر کشور اشاره کرد و افزود: در این اغتشاشات شاهد برخورد بدون تحقیق یک عده پیرامون حادثه بودیم که شعله فتنه برافروخته شد.

آیت الله خاتمی، اغتشاش گران را عوامل دشمن برای بر هم زدن امنیت کشور معرفی کرد و گفت: فتنه گران از استکبار پول دریافت می‌کنند تا در کشور آشوب کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب، خاطرنشان کرد: توطئه و فتنه دشمنان و بدخواهان با درایت مقام معظم رهبری و بصیرت مردم در حمایت از ولایت فقیه خنثی شد.

وی با بیان این که عده ای در این حوادث اخیر تحت تأثیر فضای مجازی فریب بیگانگان را خوردند و در اغتشاشات شرکت کردند، تصریح کرد: اما کسانی که جزء سران این اغتشاشات بودند از دشمنان و بیگانگان دستور گرفتند.

آیت الله خاتمی با اشاره به این که این فتنه و توطئه دشمنان نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد، خاطرنشان کرد: در مسیر حمایت از نظام اسلامی با کسی تعارف نداریم و تا آخرین نفس پای نظام ایستاده‌ایم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، دفاع و حمایت از نظام اسلامی را یک تکلیف مهم برشمرد و بیان داشت: ملت بزرگ ایران همواره ثابت کردند در دفاع از انقلاب ثابت قدم هستند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که دین ما از سیاست ما جدا نیست، خاطرنشان کرد: طلاب ما باید در کنار علم آموزی نسبت به مسائل روز جامعه اشراف داشته باشند، چون طلبه ای که نسبت به سیاست بیگانه باشد نمی تواند پاسخگوی جامعه امروز به ویژه نسل جوان باشد.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که سیاست به معنای حزبی بودن نیست، تصریح کرد: روحانیت دلبسته حزب و گروه نیست بلکه فرا حزبی است و محور سیاست حوزه مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه دین و ارزش های الهی پایه گذاری شده است، افزود: به همین دلیل ایجاد زیرساخت های فرهنگ دینی در جامعه بر عهده حوزه و روحانیت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود توجه به مسائل اخلاقی در حوزه را یک اصل مهم برشمرد و بر ضرورت هدفمند شدن دروس اخلاق در حوزه های علمیه تأکید کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات