۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۲۰۹۱۴
آیت الله صدیقی:

کسانی که در تشدید اغتشاشات سهم داشتند، باید جبران کنند

کسانی که در تشدید اغتشاشات سهم داشتند، باید جبران کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قوی بودن ایران برای آمریکا قابل تحمل نیست، گفت: مسئله اصلی دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با این نظام و ملت است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به تحلیل حوادث اخیر در کشور گفت: همانگونه که رهبر حکیم و فرمانده جنگ نرم و سخت ما مطرح کردند در این حوادث یک مسائل فرعی و بهانه هایی وجود دارد و یک مسائل اصلی و اساسی که باید به آن توجه دقیقی شود.

وی افزود: مسئله اصلی جنگ آشتی ناپذیر دنیای سلطه، آمریکا و جبهه تکفیر با اسلام، انقلاب و جبهه عدالت است و از روزی که در این سرزمین پرچم دین بالا رفته و پرچمدار یک الگوی دینی و اسلام شناس واقعی است دنیای سلطه ناسازگاری، توطئه، خیانت و جنایت را سرلوحه کار خود قرار داده است و در این چهل و سه سال روز و فرصتی نبوده که دشمن از دشمنی خودش کم بگذارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روزگاری منافقین و دست نشانده های استکبار آشوب های قومی در این کشور برپا کردند، اظهار داشت: آن روزها منافقین و دست نشاندگان جبهه کفر و استکبار از هیچ خیانت و جنایت قساوت باری مضایقه نکردند و وقتی به هدف خود نرسیدند جنگ هشت ساله را برملت تحمیل کرده و امروز در ادامه همان مسیر کشور را به آشوب می کشند.

آیت الله صدیقی با اذعان بر اینکه جنگ تحریم از ابتدا بر ملت و کشور شروع شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب تحریم بر ملت و کشور اسلامی ایران شروع و سال به سال بر آن تشدید شد و بالاخره با فتنه های گوناگون در دهه های مختلف خیانت و جنگ جدیدی را علیه این نظام تدارک دیدند ولی در همه اینها نصرت الهی بر این مردم و به برکت اخلاص و کاردانی امامین انقلاب نازل گردیده است.

اتاق فکر آشوب های اخیر در آمریکا و اسرائیل بود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه حادثه اخیر حاکی از توطئه وسیع تدارک دیده شده از جانب آمریکا بود، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند فرمان این آشوب و فتنه به دست رئیس‌جمهور آمریکا، صهیونیست ها و قدرت‌های وابسته به آنها بوده و مسئله اصلی دشمنی آمریکا، استکبار جهانی و سلطه با این نظام و ملت است.

وی افزود: اگر جمهوری ما اسلامی هم نبود، باز هم دشمنان ما از ایران قوی، مقتدر و مستقل حذر داشته و دارند و قوی بودن ایران برای آنها قابل تحمل نیست.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: نوع آشوب ها و سبک مشخص خرابکاری از جمله چاقوکشی، قمه‌کشی، قرآن‌سوزی و مسجد سوزی نشان می دهد که اینها آموزش دیده‌ بودند و از خارج از کشور خط و نشأت می گرفت.

آیت الله صدیقی با تصریح به اینکه آشوب‌ها از خارج از کشور حمایت و هدایت می‌شد، تصریح کرد: شخص رئیس‌جمهور پلید آمریکا و مقامات آمریکایی به صراحت اعلام حمایت کردند و کمک همه‌جانبه‌ای صورت دادند و همچنین کشورهای اروپایی همچون انگلیس با اینها هم صدا بودند تا آشوب‌ها را تشدید کنند. یکی از مقامات سیاسی آمریکا به صراحت این آشوب را به دیوار برلین تشبیه کرد، یعنی همانگونه که آلمان شرقی با فروریختن دیوار برلین از بین رفت، اینجا هم این آخرین قدم است و نظام فرو خواهد ریخت.

دشمنان نظام عزت و اقتدار و قدرت ما را هدف گرفته بودند

استاد حوزه علمیه توطئه اخیر را توطئه استکبار و دنیای سلطه برشمرد و افزود: دشمنان نظام عزت و اقتدار و قدرت ما را هدف گرفته بودند، امروز انسجام، وحدت، قدرت، عزت، اتحاد، امنیت، شرف، دیانت، دانش و فناوری و پیشرفت‌های ما منبعث از اعتقاد به اسلام و اعتقاد به ولایت فقیه است لذا در این حملات و هتاکی‌ها، نقطه‌ای را هدف گرفتند که دل مردم آنجا بوده است.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری این مطلب که دمندگان به آتش آشوب و اغتشاش باید کوتاهی و خطای خود را جبران کنند، تاکید کرد: کسانی که در تشدید اغتشاش سهم داشته‌اند باید جبران کنند در غیر این صورت دست آنها نیز به خون‌هایی که ریخته شده آغشته شده است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواست به یک نحوی نسل جوان را بدنام کند و بگوید میان آنها و جبهه و جهاد و شهادت، گسست ایجاد شده است؛ لذا نسل جوان را به میدان آوردند ولی هرچه تلاش کردند در تمام کشور جز هزاران نفر نصیبشان نشد.

آیت الله صدیقی با اشاره به نقش مردم و همراهی با نظام و انقلاب اسلامی به دشمنان یادآوری کرد: نقش مردم مثل همیشه و آنچنان که در همه پیروزی‌ها از ابتدای انقلاب صورت گرفته است، نقش اول بوده است.

رسانه های بیگانه خروش و عظمت ملت ایران در همراهی با نظام اسلامی را منعکس نکردند

وی افزود: حضور مردم در این جریان و آشوب‌ها مثل سیل خروشان به راه افتاد و عظمت و جلالی آفریدند که دشمنان را کور کرد و رسانه‌های آنها این موضوع را منعکس نکردند؛ اما خودمان می‌دانیم که مردم با انقلاب و ولایت همراه هستند و تا آخر در این مسیر ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اشاره ای نیز به مظلومیت نیروی انتظامی در حوادث اخیر داشت و خاطرنشان کرد: این نیروی خدوم از اول انقلاب امتحان خود را پس داده‌اند که در شرایط خطرناک در خط مقدم حافظ ولایت و مردم بوده‌اند. اینها مظلوم واقع شدند اما با اقتدار مظلومیت را تحمل کردند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی با داشتن فرماندهانی که تربیت شده دانشگاه هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند در شرایط مختلف بدون هیچ واهمه و ترسی سینه سپر کرده‌اند و در برابر قاچاق‌چی‌های بین‌المللی، باندهای خطرناک، سرویس‌های مافیایی و سایر خطرات از مرزهای امنیت کشور حفاظت کرده‌اند و نگهبان قانون و آرامش مردم بوده‌اند. ما خدمات این نیرو را پاس می‌داریم.

ارسال نظرات