۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۲۲۱۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد؛

جشنواره ملی «فردخت»؛ تقابل فرهنگ حیا و عفاف با فرهنگ برهنگی غرب

جشنواره ملی «فردخت»؛ تقابل فرهنگ حیا و عفاف با فرهنگ برهنگی غرب
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» تقابل فرهنگ حیا و عفاف با فرهنگ برهنگی غرب است، گفت: فردخت یک سنت حسنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» که در سالن مهرگان فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد، گفت: فردخت یک سنت سیئه‌ای برای مقابله با فرهنگ غرب است.

وی با تأکید بر اینکه سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» تقابل فرهنگ حیا و عفاف با فرهنگ برهنگی غرب است، افزود: سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» یک سنت حسنه است که خالق این ایده چه در قید حیات باشد و نباشد برایش پاداش منظور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی فردخت را مظهر «ان الله جمیل و یحب الجمال» دانست و اظهار داشت: هیچ دینی به اندازه اسلام به نظافت و زیبایی و آراستگی سفارش نکرده است و چون خدا غیور است گناه را حرام کرده است.

وی افزود: غرب بیش از ۲۰۰ سال است تلاش می‌کند تا ثابت کند دین نمی‌تواند کشور را اداره کند و بانوان محجبه و با حیا مانع پیشرفت کشور هستند، اما جمهوری اسلامی ایران با تشکیل حکومت دینی بر این نظریه دشمن که دین مانع پیشرفت کشور است خط بطلان کشید.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: نمایندگان اعزامی امام خمینی(ره) به شوروی سابق یک نفر حوزوی، یک نفر کارشناس وزارت امورخارجه و یک خانم محجبه بودند تا اثبات شود زن با حجاب و عفاف می‌تواند به بالاترین تخصص‌های نظامی و علمی برسد.

وی با بیان اینکه فردخت مظهر اسم جمال و مظهر غیور خدا است، گفت: «فردخت» طراح و تولید کننده پوشاکی است که مظهر غیرت و مظهر جمال خدا است و حیا و حجاب را در پوشش زن به رخ فرهنگ برهنه غرب کشیده است.

لازم به ذکر است، فردخت نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان که هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد ولباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

شایان ذکر است، سومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «فردخت» در کاشان شامل رقابت طراحی، دوخت و پژوهش، پوشاک ایرانی اسلامی همراه با نمایشگاه لباس فردخت شامل مانتو اجتماع، طرح کالکشن و فرم مدارس، پژوهش، مشاوره، و ورکشاپ رایگان از اول تا پنجم آبان از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ بعد از ظهر در محل تالار شهر پذیرای علامندان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات